ασχολίαστη στιχουργική αμέλεια
στο εθνολαϊκό, και επισήμως, άσμα
στο εθνολαϊκό, και επισήμως, άσμα
«Ας κρατήσουν οι χοροί»
η γκρίζα διαφήμιση της Πολαρόιντ
Kι ο Aχιλλέας με τη Zωή
μπρος στην Πολαρόιντ
κοιτούν γελαστοί
ενώ άνετα γινόταν
π.χ. στον φακό του Νίκου
κοιτούν γελαστοί
Οι Φινλανδοί διαφημίζουν
στο δικό τους εθνολαϊκό άσμα
το εξαγόμενο ποτό τους,
και εμείς την αμερικάνικη Πολαρόιντ!
(μια ψευτοπαρηγοριά μόνο μας μένει
πως είναι ελληνικής ετυμολογίας
λέξη που παρήχθη στις ΗΠΑ
polar + oid
πολικοειδής)
αν είχαν επενδύσει εδώ, όπως στην Ολλανδία,
να καταπίναμε τη διαφήμιση, αλλά έτσι ξεκάρφωτα,
τι μήνυμα εκπέμπεται;;
ότι η ελληνική ψυχή είναι μόνο για χορούς και πανηγύρια,
και τα μηχανήματα πλάθονται στη Δύση
για να εισάγονται;;
______________________________
Υπήρξε το 1950 ένας Σμυρνιός,
ο Δημήτρης Πικόπουλος,
που ζήτησε εκατό χιλιάρικα δραχμές για δάνειο
να αρχίσει να πουλάει μαζικά φωτογραφικές μηχανές,
και οι τράπεζες αρνήθηκαν και προτίμησαν να δώσουν
τριπλάσια λεφτά για επενδυτές νυχτερινάδικων.
Τελικά έμειναν μερικά συλλεκτικά κομμάτια
της μηχανής ονόματι Picca
και ένα εργαστήρι του γιου του στην Αθήνα
Ας νοιαστεί ένα τεχνολογικό μουσείο
να συλλέξει κάποιο κομμάτι.
νά, ποιοι χρεοκόπησαν τον τόπο!
τράπεζες, νυχτερινάδικα,
και οι ψηφοφόροι τους!
αλλά φταίνε και οι εφευρέτες,
που δεν πολιτικοποιούνται!
«Δυστυχώς, η Picca βγήκε σε λάθος χρόνο και σε λάθος χώρα,
η Ελλάδα δεν είναι βιομηχανική και δεν βοηθάει κανείς τέτοιες προσπάθειες.
Η Picca ήταν εξ ολοκλήρου από μέταλλο και το μόνο ξένο κομμάτι ήταν ο φακός της που τον έφερνε ο πατέρας μου από την Γερμανία. Μόνο που τότε διαδόθηκε
το πλαστικό και οι ερασιτεχνικές μηχανές άρχισαν να βγαίνουν σ’ αυτό υλικό,
άρα ήταν και πιο φθηνές. Ασχέτως όμως αν είχε οικονομική επιτυχία ή όχι,
ήταν όντως μια πολύ καλή μηχανή, ερασιτεχνική, φθηνή για την ποιότητά της,
αν σκεφτείτε ότι πουλιόταν 250 δραχμές με δερμάτινη θήκη και κρυστάλλινο φακό, αλλά δεν μπορούσε ο πατέρας μου να τα βάλει με τις μεγάλες εταιρείες»
ΥΓ
τεχνολογική υποσημείωση,
τι συνειρμό κάνει ο σαββοπούλειος στίχος
του 1983 «με πομπούς και με κεραίες»;;
δεν είναι τυχαίο ότι ένα χρόνο πριν
το 1982 είχε βγει η βιντεοκασέτα
«Βασικά...Καλησπέρα σας»,
όπου ο ραδιοπειρατής Στάθης με την παρέα του
εκμπέμπει την αγάπη του στην Κούλα
με γιαπωνέζικα, προφανώς, μηχανήματα!
ναι, είμαστε εξωστρεφής λαός,
αλλά ας στηρίξουμε και ξυπνήσουμε
τους μοναχικούς εφευρέτες μας
για να μη χρεοκοπούμε
αυτόνομο ψωμί στην τσέπη έχοντας!
Ο Αχιλλέας καί η Ζωή έχουν τώρα κινητά τηλέφωνα καί βγάζουν σέλφι :-Ρ
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα είχε φτιάξει και το πρώτο ασύρματο τηλέφωνο,
Διαγραφήαπό γραμμόφωνα ξεκίνησε ο Πικόπουλος!
Ο πατέρας μου, ο Δημήτρης Πικόπουλος, ήρθε με την οικογένειά του στην Ελλάδα στην Μικρασιατική καταστροφή, το ’22 ήταν 12 ετών. Όταν έφτασε τα 24 άνοιξε ένα εργαστήριο και επισκεύαζε γραμμόφωνα, τότε ήταν κουρδιστά με χωνιά, θα τα έχετε δει μάλλον σε ταινίες. Είχαν έναν περίπλοκο μηχανισμό, με γρανάζια και με ελατήρια, ασχολήθηκε λοιπόν με αυτά για μερικά χρόνια.
Τότε η φωτογραφία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη στην Ελλάδα, ο επαγγελματίας που την είχε φέρει ήταν ο Πέτρος Πουλίδης, ο πρώτος φωτορεπόρτερ της χώρας, μάλιστα το αρχείο του αγοράστηκε το 1989 από την ΕΡΤ. Ο Πουλίδης είχε μάθει να φωτογραφίζει στην Κωνσταντινούπολη και ο πρώτος «πελάτης» του εδώ ήταν το παλάτι, οι πολιτικοί, οι δημόσιες εκδηλώσεις, μάλιστα είχε φωτογραφίσει και την δολοφονία του Θεόδωρου Δηλιγιάννη.
Ο Πουλίδης είχε φέρει από την Γαλλία μια φωτογραφική μηχανή που χάλασε. Ρωτώντας που μπορεί να την φτιάξει του είπε κάποιος πως υπάρχει στην Αθήνα ένας νέος μηχανικός που κόβει το μυαλό του αλλά επισκευάζει γραμμόφωνα. Ο πρώτος πελάτης του πατέρα μου λοιπόν ήταν ο φωτορεπόρτερ που έγινε και η κινητή του διαφήμιση. Όσοι ασχολήθηκαν, μετά με την φωτογραφία επαγγελματίες ή ερασιτέχνες, πήγαιναν στον Πουλίδη, τους έστελνε εδώ και ξαφνικά ο πατέρας μου είχε περισσότερη δουλειά με φωτογραφικές μηχανές, παρά με γραμμόφωνα που είχαν αρχίσει να φθίνουν. https://popaganda.gr/citylife/pikopoulos/