Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2020

Don't be a sucker like pastor Martin Niemöller!


«As a real German,
when i was persecuting
leftists, centrists, workers,
and Jews, I could not imagine
my Germany would jail me
for my personal Christian views!

...don't be a sucker like me,
support state of freedom!

_________________


πάστορας Μάρτιν Νιμέλερ: 

«Ως Γερμανός, όταν κυνηγούσα
αριστερούς, κεντρώους, εργάτες,
και Εβραίους, δεν μπορούσα
να φανταστώ ότι η Γερμανία μου
θα με φυλάκιζε για τις
προσωπικές χριστιανικές μου 
απόψεις!

Μη γίνεις κορόιδο
σαν κι εμέ,
στήριξε καθεστώς
ελευθερίας!»

αυτή είναι μια ιστορική διατύπωση
που προσεγγίζει τη βιογραφική του αλήθεια

Γεννήθηκε παπαδοπαίδι σε συντηρητική οικογένεια,
πήρε μέρος στον Α' Παγκόσμιο ως αξιωματικός
σε υποβρύχιο, βουλιάζοντας πλοία.
Βραβεύτηκε για αυτό. Ήταν εναντίον 
της γερμανικής δημοκρατίας της Βαϊμάρης
που κατάργησε τη μοναρχία.
Ως μέλος των παραστρατιωτικών Φράικορπς,
 το 1920 κατέστειλε την εξέγερση και απεργία
εργατών στο Ρουρ.
Το 1924 χειροτονήθηκε παπάς.
Χαιρέτησε την άνοδο του Χίτλερ το 1933
με την ελπίδα «make Germany great again»,
αλλά διαφώνησε με τον Άρειο Εθνικιστικό Χριστιανισμό
που ήθελε να επιβάλει ο καλπάζων εθνοφυλετισμός.
Μαζί με άλλους παπάδες έφτιαξαν οργάνωση
κατά των φυλετικών διακρίσεων.
Παρόλαυτα, προστατεύοντας Γερμανούς
που οι αρχές ανακάλυψαν να έχουν Εβραίους προγόνους,
το αιτιολόγησε λέγοντας ότι η ταλαιπωρία τους
είναι η τιμωρία τους που σταυρώσαν τον Θεό.

Συνελήφθη το 1937 ως αρνητής της Φυλής και του Κράτους,
και φυλακίστηκε στο Νταχάου.
Το 1939 ζήτησε να μετέχει στον πόλεμο εθελοντικά,
αλλά η αίτηση απορρίφθηκε.
Μετά το 1954 έγινε αντιμιλιταριστής
και ακτιβιστής της ειρήνης.
Πήρε βραβείο Λένιν το 1966.

Είναι γνωστός για το «Όταν ήρθαν...» στόχασμα
ωφελιμιστικού αντιναζισμού

Όταν οι ναζιστές πήραν τους κομμουνιστές,
σώπασα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής

Όταν πήραν τους σοσιαλδημοκράτες,
σώπασα, γιατί δεν ήμουν σοσιαλδημοκράτης

Όταν πήραν τους συνδικαλιστές,
σώπασα, γιατί δεν ήμουν συνδικαλιστής

Όταν πήραν τους Εβραίους, σώπασα,
δεν ήμουν Εβραίος

Όταν πήραν εμένα, δεν υπήρχε πια κανείς 
να διαμαρτυρηθεί


πως είναι του Μπρεχτ πρέπει να διαδόθηκε σε μας
το 1970 από τους Ιταλούς


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου