Εξ ουρανού μπρουτάλ συγγραφικό σαλόνι
για προσυδάτωση έτοιμο___στα νερά της λίμνης Σεβάν,
νοιγοκλείνει____το σκάφος___το βλέμμα,
στο πόδι περιμένει πλοηγό να μπει
σε ταξίδι γραφής.
Με τέτοια λόγια εργώδη
συνεργείο ανέργων επιστημόνων
σε σύμβουλο ΕΣΠΑ χαρτιά καταθέτει,
και στην πολύδρομη Ελλάδα να γενεί
ρηξιφύσια δομή
για κάθε ανήσυχη ψυχή
φιλόγραφου τουρίστα.
ΥΓ
Севанский дом отдыха Союза писателей Армении
Σεβανιανό εξοχικό της Ένωσης (Σογιούζ)
Αρμενίων συγγραφέων
https://www.panorama.am/ru/news/2016/08/12/Севанский-дом-отдыха-Союза-писателей-Армении-Getty-Foundation/1626401
Το καλιφορνέζικο ίδρυμα Getty
το 2016 έδωσε 130.000 δολάρια για τη σωτηρία
και ανακαίνιση του δείγματος
σοβιετικού μοντερνισμού
σε μια λίμνη, που άντεξε
ως τώρα τη βιομηχανική ανάπτυξη,
είναι το 1/6 της Αρμενίας,
στο μέγεθος περίπου της Ρόδου
Speisesaal des Erholungsheims
des armenischen Schriftstellerverbandes, Sewansee
Σαλοτραπεζαρία του αναπαυτηρίου της Αρμένικης
Ένωσης Συγγραφέων, λίμνης Σεβάν.
https://de.wikipedia.org/wiki/Geworg_Kotschar
Αρχιτέκτονας, ο Γκεβόργκ Κότσαρ,
Αρμένης απ' την Τιφλίδα,
το 1965 παρέδωσε την προεξοχή,
το εξωτερικό σαλόνι δίπλα στον ξενώνα, οίκημα του 1935.
Το είχε κτίσει μαζί με τον Μικαέλ Μαζμανιάν.
Και οι δυο τους εξορίστηκαν το 1936,
για 15 χρόνια στη Σιβηρία.
http://architectuul.com/architecture/guesthouse-of-the-armenian-writers-union
Τα κτίσματα πηγάζουν
από το αρχιτεκτονικό ρεύμα του μπρουταλισμού (1950-70)
που ξεκίνησε στη Βρετανία.
Η λέξη προέρχεται από τα γαλλικά
béton brut/ art brut, ακατέργαστο σκυρόδεμα/
ακατέργαστη τέχνη.
https://en.wikipedia.org/wiki/Brutalist_architecture
https://el.wikipedia.org/wiki/Μπρουταλισμός
Θα μπορούσε να ειπωθεί
και τσιμεντισμός, και τσιμεντοφασία
Σελίδα διάσωσης μπρουταλικών μνημείων
http://www.sosbrutalism.org/cms/19037635
συνεργείο ανέργων επιστημόνων
σε σύμβουλο ΕΣΠΑ χαρτιά καταθέτει,
και στην πολύδρομη Ελλάδα να γενεί
ρηξιφύσια δομή
για κάθε ανήσυχη ψυχή
φιλόγραφου τουρίστα.
ΥΓ
Севанский дом отдыха Союза писателей Армении
Σεβανιανό εξοχικό της Ένωσης (Σογιούζ)
Αρμενίων συγγραφέων
https://www.panorama.am/ru/news/2016/08/12/Севанский-дом-отдыха-Союза-писателей-Армении-Getty-Foundation/1626401
Το καλιφορνέζικο ίδρυμα Getty
το 2016 έδωσε 130.000 δολάρια για τη σωτηρία
και ανακαίνιση του δείγματος
σοβιετικού μοντερνισμού
σε μια λίμνη, που άντεξε
ως τώρα τη βιομηχανική ανάπτυξη,
είναι το 1/6 της Αρμενίας,
στο μέγεθος περίπου της Ρόδου
https://el.wikipedia.org/wiki/Λίμνη_Σεβάν
https://www.fractalart.gr/stin-oreini-limni-sevan-tis-armenias/
https://www.fractalart.gr/stin-oreini-limni-sevan-tis-armenias/
Speisesaal des Erholungsheims
des armenischen Schriftstellerverbandes, Sewansee
Σαλοτραπεζαρία του αναπαυτηρίου της Αρμένικης
Ένωσης Συγγραφέων, λίμνης Σεβάν.
https://de.wikipedia.org/wiki/Geworg_Kotschar
Αρχιτέκτονας, ο Γκεβόργκ Κότσαρ,
Αρμένης απ' την Τιφλίδα,
το 1965 παρέδωσε την προεξοχή,
το εξωτερικό σαλόνι δίπλα στον ξενώνα, οίκημα του 1935.
Το είχε κτίσει μαζί με τον Μικαέλ Μαζμανιάν.
Και οι δυο τους εξορίστηκαν το 1936,
για 15 χρόνια στη Σιβηρία.
http://architectuul.com/architecture/guesthouse-of-the-armenian-writers-union
Τα κτίσματα πηγάζουν
από το αρχιτεκτονικό ρεύμα του μπρουταλισμού (1950-70)
που ξεκίνησε στη Βρετανία.
Η λέξη προέρχεται από τα γαλλικά
béton brut/ art brut, ακατέργαστο σκυρόδεμα/
ακατέργαστη τέχνη.
https://en.wikipedia.org/wiki/Brutalist_architecture
https://el.wikipedia.org/wiki/Μπρουταλισμός
Θα μπορούσε να ειπωθεί
και τσιμεντισμός, και τσιμεντοφασία
Σελίδα διάσωσης μπρουταλικών μνημείων
http://www.sosbrutalism.org/cms/19037635
Τι συμφέρει, όμως, την κοινωνία
να πρωτογράφουν εκεί οι συγγραφείς,
τι έχει συγγραφική προτεραιότητα
για τους φιλόγραφους παραθεριστές
σε τέτοια φυσιορρηκτικά οικοδομήματα;;
μάλλον, σχέδια διάσωσης της κάθε μιάς λίμνης,
και σχέδια συνύπαρξης ανθρώπου και φύσης.
περισσότερες εικόνες του ξενοδοχείου, εδώ
https://www.booking.com/hotel/am/sevan-writers-house.en-gb.html
https://www.facebook.com/sevanwritershouse/
...βιβλία δεν βλέπω,
γιατί δεν δωρίζει ευεργέτης
τη βιβλιοθήκη του;;
ο αρχιτέκτονας έκανε το χρέος του,
η κοινωνία θα απαντήσει;;
γιατί έμεινε πίσω ο αρμενικός τουρισμός;;
(ούτε καν γιορτές συγγραφής και ανάγνωσης
δεν ανιχνεύονται, μόνο ως ξενοδοχείο φαίνεται),
και η προϊούσα ελληνική υπερπαραγωγή,
γιατί δεν έχει τουριστικά αρχιτεκτονήματα,
όπως «Σπίτι των Συγγραφέων»,
«Καταφύγιο των Φιλοσόφων»,
«Υψικάμινος των Ποιητών»,
«Υπέροικος των Αρχιτεκτόνων»;;
Πέτυχα το αρμένικο συγγραφικό σκάφος
αναζητώντας εικόνες και λέξεις
με αφορμή ένα κουίζ του περιπλανώμενου
συγγραφέα Νικήτα Σινιόσογλου
για ένα ελληνικό μπρουταλικό αρχιτεκτόνημα,
στο έλεος της φύσης, μάλλον στη Βάρκιζα,
ουφοειδές με διπλά μπαλκόνια ολόκυκλα
https://www.facebook.com/niketas.sinios/posts/10163287174025567
...να είναι άραγε του Τάκη Ζενέτου;;
«Η εμπιστοσύνη που έδειξε ο Ζενέτος στη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας τον οδήγησαν να διαμορφώσει μια τολμηρή αρχιτεκτονική, η οποία είχε ως κύριους άξονες την ένταξη του κτιρίου στον περιβάλλοντα χώρο (είτε επρόκειτο για εξοχικές κατοικίες είτε για το θέατρο στο Λυκαβηττό), τη χρήση υλικών όπως το μέταλλο, το μπετόν, το γυαλί, και τη μεγάλη διαθεσιμότητα στην οργάνωση του εσωτερικού χώρου. Στο σχολικό συγκρότημα στον Άγιο Δημήτριο,
η χρησιμοποίηση των δυνατοτήτων του μπετόν επέτρεψαν τη διαμόρφωση ενός ευέλικτου συστήματος δόμησης. Αυτό οδήγησε στην κυκλική οργάνωση του χώρου, η οποία απαντά σε νέες αντιλήψεις για ένα ελεύθερο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ τα μεγάλα κυκλικά στέγαστρα εξασφαλίζουν τη μεγαλύτερη ηλιοπροστασία των αιθουσών».
Από τη συρρικνούμενη Ιστορία Τέχνης,
βιβλίο επιλογής στην ελλαδική Γ' Λυκείου
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C111/62/475,1807/
Στρογγυλό Σχολείο: Το μοναδικό της Ελλάδας
που έφερε το μέλλον στο παρόν, βρίσκεται στο Μπραχάμι
https://www.womantoc.gr/life/article/stroggylo-to-monadiko-sxoleio-tis-elladas-pou-efere-to-mellon-sto-paron-vrisketai-sto-braxami
να πρωτογράφουν εκεί οι συγγραφείς,
τι έχει συγγραφική προτεραιότητα
για τους φιλόγραφους παραθεριστές
σε τέτοια φυσιορρηκτικά οικοδομήματα;;
μάλλον, σχέδια διάσωσης της κάθε μιάς λίμνης,
και σχέδια συνύπαρξης ανθρώπου και φύσης.
περισσότερες εικόνες του ξενοδοχείου, εδώ
https://www.booking.com/hotel/am/sevan-writers-house.en-gb.html
https://www.facebook.com/sevanwritershouse/
...βιβλία δεν βλέπω,
γιατί δεν δωρίζει ευεργέτης
τη βιβλιοθήκη του;;
ο αρχιτέκτονας έκανε το χρέος του,
η κοινωνία θα απαντήσει;;
γιατί έμεινε πίσω ο αρμενικός τουρισμός;;
(ούτε καν γιορτές συγγραφής και ανάγνωσης
δεν ανιχνεύονται, μόνο ως ξενοδοχείο φαίνεται),
και η προϊούσα ελληνική υπερπαραγωγή,
γιατί δεν έχει τουριστικά αρχιτεκτονήματα,
όπως «Σπίτι των Συγγραφέων»,
«Καταφύγιο των Φιλοσόφων»,
«Υψικάμινος των Ποιητών»,
«Υπέροικος των Αρχιτεκτόνων»;;
Πέτυχα το αρμένικο συγγραφικό σκάφος
αναζητώντας εικόνες και λέξεις
με αφορμή ένα κουίζ του περιπλανώμενου
συγγραφέα Νικήτα Σινιόσογλου
για ένα ελληνικό μπρουταλικό αρχιτεκτόνημα,
στο έλεος της φύσης, μάλλον στη Βάρκιζα,
ουφοειδές με διπλά μπαλκόνια ολόκυκλα
https://www.facebook.com/niketas.sinios/posts/10163287174025567
...να είναι άραγε του Τάκη Ζενέτου;;
«Η εμπιστοσύνη που έδειξε ο Ζενέτος στη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας τον οδήγησαν να διαμορφώσει μια τολμηρή αρχιτεκτονική, η οποία είχε ως κύριους άξονες την ένταξη του κτιρίου στον περιβάλλοντα χώρο (είτε επρόκειτο για εξοχικές κατοικίες είτε για το θέατρο στο Λυκαβηττό), τη χρήση υλικών όπως το μέταλλο, το μπετόν, το γυαλί, και τη μεγάλη διαθεσιμότητα στην οργάνωση του εσωτερικού χώρου. Στο σχολικό συγκρότημα στον Άγιο Δημήτριο,
η χρησιμοποίηση των δυνατοτήτων του μπετόν επέτρεψαν τη διαμόρφωση ενός ευέλικτου συστήματος δόμησης. Αυτό οδήγησε στην κυκλική οργάνωση του χώρου, η οποία απαντά σε νέες αντιλήψεις για ένα ελεύθερο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ τα μεγάλα κυκλικά στέγαστρα εξασφαλίζουν τη μεγαλύτερη ηλιοπροστασία των αιθουσών».
Από τη συρρικνούμενη Ιστορία Τέχνης,
βιβλίο επιλογής στην ελλαδική Γ' Λυκείου
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-C111/62/475,1807/
Στρογγυλό Σχολείο: Το μοναδικό της Ελλάδας
που έφερε το μέλλον στο παρόν, βρίσκεται στο Μπραχάμι
https://www.womantoc.gr/life/article/stroggylo-to-monadiko-sxoleio-tis-elladas-pou-efere-to-mellon-sto-paron-vrisketai-sto-braxami
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου