Κυριακή 17 Μαΐου 2020

Αφορισμένος γάμος στην Αττική το 1837


(προτεινόμενο σήριαλ)

 γάμος δύο ἀδελφῶν δυσὶν ἀδελφαῖς
παράνομος ἔστω,
καὶ τὸ δεύτερον ζεῦγος
ἀφοριζέσθω,
καὶ τὰ τέκνα αὐτῶν,
καὶ ὁ εὐλογήσας αὐτοὺς ἱερεύς.

Εγκύκλιος, ελληνικά και αρβανίτικα,
να απαγγέλλει ο τελάλης,
 να το μάθουν
όλοι και όλες οι Αττικιώτισσες,
να αποφεύγουνε τα μιάσματα.



Βασίλειον τῆς Ἐλλάδος
Βασιλειόι η Ελλάδεσε

Ἐπίσκοπος Ἀθηνῶν
Δεσπότη η Αθήνεσε


Ἰερεῖς καὶ πάντες ὑμεῖς, εὐλογημένοι Χριστιανοί, νὰ ἔχητε τὴν εὐλογίαν καὶ τὴν ἀγάπην τοῦ Κυρίου ἡμῶν παντοκράτορος.

Πρίφτερα ε δε τέρα γjούβε, ευλοημέν Κριστέρε, τε κένι ουράτενε ε δε αγάπηνε γκα ΗνεZότι Παντοκράτορι


Λέγω ὑμῖν - κατὰ μήνα Ἰούλιον -

Ου' θώμ γjούβε κετε (dε μουάι τ' Αλωνάριτ)


ὅτι ὑπάλληλός τις τοῦ Ἀρμεσνπεργ, λόγιος ἀνήρ,

ψε νjε υπάλληλο η Αρμενσμπέργουτ, γραμματισμέν νjερί,


ἀπήγαγεν ἐξ ἔρωτος τὴν ἀδελφὴν τῆς συζύγου τοῦ ἀδελφοῦ του

ρρεμbέφτ με αγάπ μότρενε τε γκρούασε ι βγάιτ


 τουτέστι δύο ἀδελφοὶ συνεζεύχθησαν δύο ἀδελφάς

τσε κα τε θέτε dυ βjέζιρ μούαρρεν dυ μότρα


ἔφυγε λάθρα, ἀπελθὼν ἔξω τῶν Ἀθηνῶν, καὶ, στεφανωθείς,

ήκου φσσέχαζε, ε βάτε γjάστε
νγκα Αθήνα ε δε ουστεφανώς


ἐπανῆλθεν εἰς τὰς Ἀθήνας ὡς καλὸς γαμβρὸς
καὶ σύγγαμβρος τοῦ ἀδελφοῦ του


ε δε μετα ερδ' πράπε d' Αθήνε
σι γαμπρό ι μίρε
ε δε μπατζανάκι ι βγάιτ

Ἐκραύγαζεν ὁ κόσμος, ἔκλαιον ὁ πατὴρ
καὶ ἡ μήτηρ του καὶ πάντες οἱ συγγενεῖς αὐτοῦ,

Κόσμι θερίτ
κλjάιν γjάτι
γjέμα ε δε τέρε συγγενεία ετία


 συνήχθησαν ἱερεῖς καὶ προέτρεψαν αὐτοὺς νὰ χωρισθῶσιν, ἀλλ' αὐτοὶ οὐδένα ἤκουσαν.

ουμπιλjόδε πρίφτερα ε ου θάνε
τε νdάχενε
μα άτα νέκε γκjέγκjεσινε
dο νιε κάτα

Αὐτοὶ ὅμως, ἐπειδὴ ἐτόλμησαν καὶ διέπραξαν τὸ κακόν, ἀπό τοῦδε καὶ εἰς τὸ ἑξῆς ἔστωσαν ἀφωρισμένοι,

άτα όμως επειδή τολμήσιν ε μπένε πουν' τε κεκjενε
γκα νάνι ε πάρε τε γjένε αφορέσουρε,

ἀποχωρισμένοι πάντων τῶν ἄλλων ὀρθοδόξων Χριστιανῶν
καὶ ἐστιγματισμένοι·

ξεχωρήσουρε γκα τε τιέρετε
ορθόδοξο χριστιανότε ε δε σημαδέψουρε

ἔστωσαν εἰς τὸ ἑξῆς ἀφωρισμένοι αὐτοί τε καὶ πάντες οἱ παρακινήσαντες καὶ συνδραμόντες εἰς ταῦτην τὴν παράνομον πράξιν,

τε γjένε γκα νάνι ε πάρε αφορέσουρε
άτα ε δε τούτι σα παρακινήσν
ε δε νdιχν άγιο πουν παράνομο,

ἀφωρισμένοι δ' ἔστωσαν καὶ οἱ γόνοι αὐτῶν.

ε δε τε γjένε αφορέσουρε
σα dο φιλοΐσενε γκάτα

Ἀποκεκηρυγμένος ἔστω ὁ γάμος αὐτῶν ὡς παράνομος καὶ ὡς κακὴ πράξις, ἐπειδὴ ἡ Ἐκκλησία τῶν Χριστιανῶν θεωρεῖ ἀφωρισμένους τοὺς παρὰ τὸν νόμον συζευχθέντας ὡς καὶ τοὺς βοηθήσαντας, διότι κατεπάτησαν τ' άγια μυστήρια καὶ τοὺς κανόνας τῆς ἐκκλησίας ἡμῶν,


Αποκηρύξουρε τε γjέτε στεφανώσουρετε ως παράνομο ε δε κέκjε πουν'
επειδή θεωρίτ Κλήσα τε Κεστέρεβετ
άτα τσου μούαρρε με παρανομί
ε δε σα ου νdίχνε
ψε γjάνε τ' αφορέσουρε γκα κλήσα
επειδή σκέλνε τα άγια μυστήρια
ε δε κανόνετε  κλήσεσε τόνε

προσέτι δὲ καὶ τὸν στεφανώσαντα αὐτούς ἱερέα ἀφωρισμένον θεωρεῖ.

ε δε πρίφτι τσι στεφανώσι τε γjέτε αφορέσουρε

Τοιοῦτοι ἄνθρωποι ἔστωσαν ἀσυγχώρητοι, καὶ μετά θάνατον νὰ μὴ διαλυθῇ τὸ σῶμα των.

Τέτοιο νjέρες τε γjένε πανdιλίερε,
ε δε κουρ dο βdέσενε τε μος λιώσενε


Οἱ λίθοι καὶ ὁ σίδηρος νὰ διαλυθῶσιν, ἀλλ' αὐτοὶ νὰ μὴ διαλυθῶσι. Ν' ἀνοίξῃ ἡ γῆ νὰ τοὺς καταπίῃ, νὰ κληρονομήσωσι τὴν λώβαν καὶ τὴν λέπραν τοῦ Γιεζὶ καὶ τῶν Ἰουδαίων καὶ τὴν ἀγχόνην τοῦ Ἰούδα, ὅστις ἐσταύρωσε τὸν Χριστόν. Νὰ ἔχωσι τὴν κατάραν τοῦ Χριστού, τῆς Παναγίας καὶ πάντων τῶν ἀγίων τῆς ἡμετέρας ἐκκλησίας.

Γκούρετε ε δε χέκουρατ' τε λιώσενε,
ε δε άτα τε μος λιώσενε,
τε χάπετε δεφ τι καταχωνιάσνjε
τε κληρονομίσνjενε
λούβενε ε δε λέπρενε Γκεζίουτ
ε δε κρεμάλενε ι Γιούδεσε τσε σταυρώσι Χριστόνε
Τε κένε νέμενε τε Χριστόιτ,
ΣσερΜερίσε ε δε τέρε Σσεϊνβετ τε Κλήσεσε

Ὁ παρὼν ἀφορισμὸς ἐξεδόθη ἐν Ἀθήναις τῇ 8ῃ  Ἰουλίου τοῦ ἔτους 1837.
Ὁ Μητροπολίτης Ἀθηνῶν

Κιχ αφορισμόι ίσστε νdάλε d' Αθήνε
dε τέτε τ' Αλωνάριτ dε νjε μιλjε
τετεκίνd τρίετε σστάτε

Μητροπολίτη η Αθήνεσε


ΥΓ

μέσω της ομάδας «Τα Υπογλώσσια»
από το Ιστολόγιο «Όλα Τα Καλά Χωράνε»
http://ola-ta-kala.blogspot.com/2
017/01/1837.html

Από νομικής άποψης μπορείς να παντρευτείς την αδελφή της γυναίκας του αδελφού σου (άρθρο 1357 του Αστικού Κώδικα).

Από εκκλησιαστικής άποψης
θεωρούνται πνευματικοί συγγενείς,
όπως δύο βαφτιστήρια, άρρεν και θήλυ,
με κοινό νονό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου