Τετάρτη 29 Απριλίου 2020

Φωτοπιστία, η κακοπιστία ότι το αγιοταφίτικο φως εκ μηδενός φλογίζεται


 δίχως ακοίμητο κανδήλα,
(όχι από φως που υπάρχει εκεί συνεχώς)

...τόν φωτοφόρον σου Τάφον ἐνδελεχῶς (διαρκώς) καί ἀειφώτως
(που από πάντοτε φώτιζε) ἐκκαιομένου φωτός εὐλαβῶς λαμβάνοντες διαδιδόαμεν τοῖς πιστεύουσιν
(από την ευχή του Αγίου Φωτός)
https://www.enoriako.info/index.php/2011-05-07-22-15-26/273-2013-05-24-13-44-27

Η πρώτη μαρτυρία - κάπου το 870 μ.Χ. - για θαύμα
του Γάλλου προσκυνητού
Bernardus Monachus αναφέρει ότι είδε άγγελο
να μεταδίδει το φως στον πατριάρχη

Το μεγαλύτερο ρόλο στη θαυματολογία
έπαιξαν αργότερα οι σταυροφόροι

ένας Γάλλος πάλι, κατά τη Β' Σταυροφορία (1147)
ο Πέτρος Σεβάσμιος
υπέθεσε και την αιτία του θαύματος,
μετά την κατάληψη των ιερών τόπων από το Ισλάμ
ο Θεός έστειλε το άγιο φως του
για να δείξει την υπεροχή μας απέναντι στους απίστους

Ένας Ισλανδός βεβαίωσε ότι μόνο όταν οι χριστιανοί
έχουν την πόλη, εμφανίζεται.
https://el.wikipedia.org/wikiΆγιο_Φως#
Ισχυρισμοί_για_θαυματουργική_προέλευση

Κάτι δεν πάει καλά εδώ:
Ολλανδοί μας έφτιαξαν την ολυμπιακή φλόγα το 1928,
Γερμανοί τη λαμπαδηδρομία το 1936,
και Γάλλοι και σταυροφόροι τη θεωρητική κατασκευή
του αγίου φωτός, που ανάβει μόνο από Έλληνα.
Τα δυο ιερά φώτα του ελληνισμού
έχουν δυτικοευρωπαϊκή προέλευση.

«Λαός που την παράδοση δεν θέλει να εξελίσσει,
θα βρίσκεται αλλοδαπός κάτι να τον δανείσει».

ΥΓ

Άγνωστο αν οι φωτόπιστοι καταταχτούν
στο μέλλον από την Εκκλησία
μαζί με τους δεισιδαίμονες,
πάντως διάφοροι ιεράρχες
τα τελευταία χρόνια σταδιακά
ανασκευάζουν
επιχειρηματολογώντας
με θρησκευτικό ορθολογισμό,
για να συλλέξουν αντιδράσεις,
ώστε να βεβαιωθούν αν έφτασε η ώρα
να ειπωθεί η αλήθεια και με τη βούλα,
και εγκύκλιο.

Εν μέσω δύο πυρών,
το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων
από τη μία σβήνει μετά το 2016 από τη σελίδα του
το κεφάλαιο για το Άγιο Φως,
https://el.wikipedia.org/wiki/Άγιο_Φως/cite_ref-:1_1-1
και από την άλλη καταθέτει αγωγή
για βαρύτατη ηθική βλάβη σε συγγραφείς φωτομαχικού βιβλίου
https://www.thetoc.gr/politismos/article/patriarxeio-ierosolumwn-me-agwges-enantion-tou-d-alikakou/

Η ουσία του προβλήματος είναι σκηνοθετική:
δεν μπορεί ο Απόλλωνας να απολαμβάνει
τέτοιες εντυπωσιακές εικόνες
με κάτοπτρο και ιέρειες
κατά την τελετή αφής στην Ολυμπία,
και για τον τριαδικό Θεό να λέγεται
ότι ανάβει το φως με αναπτήρα.
Φαντάσου να ερχόταν ο εκπρόσωπος
της ολυμπιακής πόλης και ο δήμαρχος
της Ολυμπίας να του άναβε τη δάδα
με αναπτήρα και σπίρτα. Θα ήταν μια εικόνα ανάξια
για τον ελληνικό πολιτισμό.

Με τη βοήθεια σκηνοθετών
και επιστημόνων φωτοποιών,
θα μπορούσε να δοθεί
μια απάντηση αντάξια
του πολιτισμού μας.

Δεν καταργήθηκε ο Αϊ-Βασίλης,
επειδή λέγανε ψέμματα οι γονείς στα παιδιά,
συνεχίζει να μαγεύει.

Μισείς μήπως τη μάνα και τον πατέρα σου,
επειδή σου έλεγαν αυτό το ψέμμα;;
Και ο παρελθών αγών της πίστεως, και η φιλαλήθεια
θα εκτιμηθούν, και οι μαγευτικές τελετές θα μείνουν.

2 σχόλια: