Σάββατο 4 Απριλίου 2020

Γέλα, ρόδο μου, γέλα!



Güneş bile yasak 
Και ο ήλιος ακόμα είναι απαγορευμένος
gülüm gül ey gülüm
ρόδο μου, γέλα, ε ρόδο μου
İçim sarı sıcak 
μέσα μου (νιώθω) κίτρινη, ζεστή
(gülüm gül ey gülüm)
Duvarları deler (gg)
τα ντουβάρια τρυπώ
Sevdanın közü (gg)
του σεβντά τα αναμμένα κάρβουνα
Gül ey can....gül gül gül
Γέλα ε ψυχή, τζάνεμ, γέλα, γέλα!

Dertlerim nice (gg)
Τα ντέρτια μου πολλά
Ne giz ne bilmece (gg)
ούτε μυστικά, ούτε και γρίφοι (είναι)
Bekliyor zalim (gg)
περιμένει άκαρδο
Tel örgüden gece (gg)
τέλι πλεχτό τη νύχτα
Gel ey can....gül gül gül
Έλα, ε ψυχή, τζάνεμ, γέλα, γέλα!

Bu yol uzun ırak (gg)
Αυτός ο δρόμος μακρύς, αλαργινός
Varılacak mutlak (gg)
θα φτάσω οπωσδήποτε
Şu korkuyu çıkar at (gg)
φόβο που βγαίνει διώξε τον
Gürül gürül hayat (gg)
γεμάτη, γάργαρη (ας είναι) η ζωή
Gül ey can...gül gül gül
Γέλα ε ψυχή, τζάνεμ, γέλα, γέλα!


Helin* Bölek (1992 -2020)
δεκαοχτάχρονη τραγουδά το 2010
τραγούδι του 1987
από το Grup Yorum
https://en.wikipedia.org/wiki/Grup_Yorum
πέθανε μετά από 288 μέρες απεργία πείνας,
διαμαρτυρόμενη για τις πολιτικές διώξεις
σε βάρος του μουσικού συγκροτήματος.
Σύντροφός της συνεχίζει.

(hêlîn* σημαίνει φωλιά στα κούρδικα)

https://www.reader.gr/news/diethni/325276/pethane-i-tragoydistria-helin-bolek-meta-apo-288-imeres-apergias-peinas-vids

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου