Σάββατο 20 Απριλίου 2019

«Σαν τους Βάσκους στην Εβρόπη; ας την πούμε Ευασκόπη!»


(ερώτημα στην ευρωβουλή)

Μήπως οι Ευρωφύλακες
θα πρεπε να σκεφτούν
πως όνομα ασιάτικο,
κόρης Φοινικοπούλας,
να 'χουμε ηπειρώνυμο,
είναι σαν να καλεί
γυναίκες ασιάτισσες
να 'ρθούνε στην Ευρώπη,
να βρουν τον ξένιο Δία τους;;
Είναι σαν να καλεί,
να γένουμε Ευρασία;

Γιατί κρύψαμ' ανάδελφο,
παλιότερο λαό;
για μας τους μετανάστες
γόνους του Ιάφεθ...ξένο,
σαν τη μύγα μες στο γάλα,
σαν τους Βάσκους στην Ευρώπη;

«Σαν αητός στα Βάσκικα βουνά,
ο σύζυγος της Ήρας
την Ευασκόπη πήρα»,
αναθεωρεί εν μετανοία 
μειονόφωνος ιστορικός του Δία.


Κι αν τόσο αγάπησες
το όνομα της Ευρώπης,
ρεζέρβα βαλ' της εύκαιρη,
και καν' την Ευασκόπη.


Φίλοι Βάσκοι στη νομή
των δομών αυτής της γης,
δεν κερδίζει οικόπεδο
πάντα ο αρχαιότερος,
ούτε κι ο πλουσιότερος.

Ειν' επειδή,

επέλεξαν οι πρόγονοι
τον Καθολικισμό,
κι έτσι πατρίδα χάσατε
μες στον Ισπανισμό.

Φίλε συμμαθητή,
αν ξέχασε ο πρόγονος
πόθεν κρατά η σκούφια του,
και άγνωστης καταγωγής
σε λένε στο σχολείο,
να κάνουμε ένα σύλλογο
ανάπλασης αρχείων.


Φίλε, ευρωβουλευτή,
κι αν βρίσκεις άσκοπη
παρούσα επερώτηση,
είναι όμως ευάσκοπη.

ΥΓ

Μετανάστες γόνοι του Ιάφεθ/Ιαπετού, Ινδοευρωπαίοι https://en.wikipedia.org/wiki/Japhetites#Linguistics,

Ευρεία προς την όψιν, η ευρυμέτωπη, ή ευρύωπη, (μεγαλομάτα), ούτως εξελληνισμένη σε Ευρώπη, ένα παρήχημα μετάφρασης κάποιου σημιτικού ονόματος, γιατί ευρώπες/ευρύωπες είχαμε εμείς πολλές. Μια Ωκεανίδα, μια Δαναΐδα, του Ποσειδώνα μια ερωμένη, του Φορωνέα άλλη μια, έφαγε μία κι ο Μινώταυρος, και κει στη Λιβαδειά λατρευόταν η Δημήτηρ Ευρώπη. Και Ευρύωψ Ζευς, ο επόψιος, ο πανόπτης, ο παντεπόπτης, ο πανταχοῦ ὁρῶν.

Ο λεξικογράγος Ησύχιος αναφέρει «Ευρώπη, χώρα της δύσεως, σκοτεινή», όπου δύει ο ήλιος. Φοινικικά/εβραϊκά, ereb, βράδι, δύση. Maghreb, μέρος της Δύσης, από τη Λιβύη μέχρι τη Μαυριτανία. Γαρμπής, ο δυτικός άνεμος. Garib, αράβικα, ο ξένος, ο αλλόκοτος. Αντίστοιχη ερμηνεία και για την Ασία, τη χώρα που ανατέλλει ο ήλιος, από την Ακκαδική (Ιράκ) λέξη, asu, ανατέλλω.

Αν, λοιπόν, διδασκόταν αυτή η ετυμολογία, μήπως θα βοηθούσε στην αποφυγή του Ευρωτραυματικού Συνδρόμου των Ελληνίδων ψυχών;; Γιατί αναστέναζε τόσο πολύ ο υπό την κρίση, υποκρίσιος Έλληνας ότι δεν επερίμενε μια τέτοια πτώση απ' την ευαίσθητη Ευρώπη;; μήπως αν λέγαμε τη σκάφη, σκάφη, και την Ευρώπη, Εβρόπη, χώρα της δύσης, και όχι χώρα της πριγκίπισσας που έκλεψε στα καπούλια του ο κλέφτης Ταύρος-Δίας, μας προσγείωνε αυτό στο να δούμε την πραγματικότητα, και έτσι εν μετανοία να ανασυνταχθούμε;; (επερώτηση στην ελληνική βουλή, αυτή τη φορά) 

Εν προκειμένω, σύμβολο της Ευρώπης δεν θα ήταν η ταυροπόρα κόρη από τον Λίβανο, μα το ηλιοβασίλεμα. (ρομαντικό, κι αυτό, ε;; )

Ποιο να ήταν, άραγε, το όνομα της Ευρώπης στη γλώσσα των αρχαίων Ουασκώνων, (όπως πρώτος τους ονόμασε έτσι ο Πόντιος γεωγράφος Στράβωνας) είχαν συνείδηση της άπειρης/απέραντης χώρας, όπως έτσι πρωτόφτιαξαν όνομα για τις ηπείρους οι Έλληνες;;

Απομεινάρι των Πρωτο-Ευρωπαίων, κάποτε θα αφέντευαν όλη τη Δυτική Ευρώπη, κάποτε έλεγαν πως τσεκούρι, τσάπα, μαχαίρι, ψαλίδι, τσιμπίδα στα εουσκάρα/τη γλώσσα τους από τη λέξη πέτρα βγήκανε, δείγμα πως είναι παλαιοί, λίθινης εποχής. Μα κύνες γλωσσολόγοι δεν τους αφήσαν να χαρούν, λένε πως όλα αυτά τα «πέτρινα» είναι από πέλεκυ των Ρωμαίων. https://en.wikipedia.org/wiki/Origin_of_the_Basques#The_aizkora_controversy (π.χ. Αϊσκολάριτσα, βάσκικες τσεκουρομαχίες με κορμούς δέντρων  https://en.wikipedia.org/wiki/Aizkolaritza)


Λόγω ντόπιας αρχαιοσύνης αρχαίους αγαπάνε. Με αφορμή την πρόταση Βάσκων ευρωβουλευτών περί στήριξης της ελληνικής γλώσσας και κλασικής παιδείας στα ευρωπαϊκά σχολεία, τι προτίθενται να κάνουν, αντίστοιχα, Έλληνες ευρωβουλευτές για την κατανόηση και επίλυση του Βασκικού Ζητήματος, ή έστω την ελληνοβασκική φιλία και συνεργασία;

Το λεκτικό το χρέος μου το έκανα...Ευασκόπη/Ευασκοπία, όπου κατοικούν Ευασκόπιοι/Ευασκοπαίοι. Αλλά δεν τα γράφω και ισπανικά, μη με κυνηγά ο Μαδριλένιος Χωροφύλακας για προσβολή του Ευρωπαϊκού ονόματος, και ακοινώνητος εν φυλακή διάγω.

Κι αν τύχει...«δεν έχει σχέση με τη χώρα των Ευάσκων, την Εουσκαλερία», θα πω στο δικαστήριο. Ευ + άσκοπον. The beauty, facility, and importance of being labeled aimless. Ομορφιά, άνεση, και βαρύτητα, του να σε λένε άσκοπο.


Άσκοπη ερώτηση...δεν μπορούσαν οι Βάσκοι, όντας μέρος της άρχουσας και θαλασσοπόρας τάξης στην Ισπανική Μοναρχία, (π.χ. ο Βάσκος Ιγνάτιος Λογιόλα ήταν ο ιδρυτής του τάγματος των Ιησουιτών, και η Παραγουάη αποικίστηκε από Ιησουίτες) δεν χωρούσε, λοιπόν, σε όλη τη Λατινική Αμερική ένα οικόπεδο για μια Νέα Βασκονία;; Ούτε καν μια Nova Basconia δεν υπάρχει.

Και το ευχαριστώ της Μαδρίτης, και αποτέλεσμα της πρέσας του Φράνκο, χωρίς καν να υπάρχει κομμουνιστικός κίνδυνος, είναι να περιοριστεί το ποσοστό των Βάσκων που μιλάνε βασκικά στο 30%. Οι υπόλοιποι είναι ισπανόφωνοι πλέον Βάσκονες.


Άσκοπο ερώτημα πάλι. Αν οι Βάσκοι ασπάζονταν τον Προτεσταντισμό, θα μπορούσε η Αγγλία να τους στηρίξει, όπως στήριξε την καθολική Πορτογαλία, ή οι βραχώδεις και αλίμανες ακτές της Βασκονίας στρέφουν αναγκαστικά τους κατοίκους σε ηπειρωτικές συμμαχίες;;  Στην πραγματικότητα, το πρώτο ευαγγέλιο στα εουσκάρα μεταφράστηκε από τον  ιερέα  Joanes Leizarraga που μετανόησε στον Προτεσταντισμό. Η Βάσκα Ιωάννα Γ', βασίλισσα της Ναβάρας, στήριξε τη μετάφραση και τους Ουγενότους (Γάλλους Προτεστάντες) στους εμφυλίους της Γαλλίας. Αλλά ο γιος της Ερρίκος, για να ανέλθει στον γαλλικό θρόνο, αλλαξοπίστησε σε καθολικός. Δεν τον έσωσε όμως αυτό, αργότερα, από χέρι φανατικού καθολικού. Σαν τους Βάσκους απ' τον Φράνκο πήγε κι αυτός.

Η άρχουσα τάξη της Ευρώπης, τώρα, έχει συνείδηση της βασκικής ξεχωροσύνης, ή είναι μια λυκοσυμμαχία Ινδοευρωπαίων;;

Να υπάρχει, άραγε, σχέση του βάσκικου χαιρετισμού Kaixo! με την γειτονική αραγωνέζικη λέξη για το μάγουλο, caixo; και να μη λέγανε χαίρετε κάποιοι αρχαίοι παρά μόνο, απλώς, να φιλιόντουσαν στο μάγουλο;; και να 'ναι αυτή η λύση στο πρόβλημα;; η άσκοπη έρευνα θα συνεχιστεί. Kaishô!❤️❤️


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου