Κυριακή 28 Απριλίου 2019

Σπληνάντερη Πνευματικότητα



ήτοι, spleenσπλήνα, συκωταριά μελαγχολίας, 
αηδία για την πασχαλινή λαιμαργία,
και εν γένει τυπολατρία,
που θεωρώντας πάντα ελλειπή τη μερίδα της,
οδηγεί νου και καρδιά σε πνευματικό θάνατο.

πλην όμως,
Χριστός Ανέστη, νεκροί και ζώντες,
όλοι σας φίλοι,
παρόντος Καρυωτάκη απ' Άδου πύλη.
Άντε, μια Κυριακή να ακούσουμε
μπάντα σπλην να εκκρίνει.






Θάνατος είν' οι άγιες μέρες που σκοτώνουν
με κρότους, κράτος, κρέας και μαγεία,
θάνατος ειν' η βία που ανδρώνουν
παιχνίδια με ναρκίσσου ιεραρχία.

Θάνατος τα εδάφια των ευχών που ζουν οι νόμοι, 
με τα συνήθη πρεποχαιρετίσματά τους, 
δώρα, γιορτές, γενέθλια, κι ακόμη
το εγώ μας, θάνατος μες στους θανάτους.

Θάνατος η ανάσταση προβάτου
που σφάζεται για να το μεταλάβουν,
θάνατος τα αποφάγια πλούσου πιάτου, 
και οι καπνοί που την πνοή μας θάβουν.

(...να 'μουν με τους συμμαθητές στο περιγιάλι,
να οργανώναμε διαβάσματος τη ζάλη,
στο γυρισμό τραγούδι στα ποδήλατα,
και το φαΐ για τα παιδιά που 'ναι αδύνατα....)

Περπατώντας αργά μέσα στο σόι,
"Υπάρχω" λες και ύστερα "Σε ψάχνουν".
''Δεν σταμάτησε απ' το πρήξιμο να τρώει''
''Αντιόξινα την όρεξη τού φτιάχνουν.''

Αν στον κύκλο των αγίων επισήμων
ένας πέθαινε από βουλιμία...
...από στέρηση αμαρτίας
θα αναπλάθαν με εγκύκλιο τη νηστεία 
σε πλαφόν βρωτών καυσίμων.

3 σχόλια:

  1. ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

    Η πόλη με οβελίες αλλού γιορτάζει.
    Σταθμός Πελοποννήσου
    κι απομεσήμερο του Πάσχα σε παγκάκι
    μόνον εσύ κι εγώ καθόμαστε, μητέρα.
    Είμαστε γέροι πια κι οι δυο
    κι εγώ αφού γράφω ποιήματα
    πιο γέρος.
    Αλλά πού πήγανε τόσοι δικοί μας;
    Μέσα σε μια βδομάδα
    δεν απόμεινε κανείς.
    Ήταν Μεγάλη βέβαια
    γεμάτη πάθη, προδοσίες, σταυρώσεις-
    θέλουν πολύ για να υποκύψουν οι κοινοί θνητοί;
    Έτσι ακριβώς, από τα Βάγια μέχρι σήμερα
    θα ‘πρεπε κάπως να ‘χαμε κι εμείς χωρέσει.
    Όμως το Πάσχα τέλειωσε, μητέρα.
    Κι εμείς τι θ’ απογίνουμε
    σ’ ένα παγκάκι
    αθάνατοι
    καθώς νυχτώνει;

    [Γιάννης Βαρβέρης, Ο άνθρωπος μόνος, 2009.]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. «Τι θα απογίνω δίχως Πάσχα,
    δίχως την πρέπουσα χαρά;;»
    λέει το στομάχι που γιορτάζει,
    μα η καρδιά αλλού πονά.



    Πόσο πολύ πρέπει να φας για να νιώσεις κατάνυξη το Πάσχα; Δεν είναι «ανήθικη συμπεριφορά» η εκτροφή ζώων. Ανήθικος είναι ο υπερβολικός αριθμός των ζώων που θανατώνονται για να γεμίσουν μετά τις σακούλες σκουπιδιών. Ανήθικη είναι η εικόνα μιας κοινωνίας που δεν έχει μάθει να σέβεται αυτό που παράγει και με το οποίο τρέφεται.

    https://www.protagon.gr/apopseis/poso-poly-prepei-na-fas-gia-na-niwseis-katanyksi-to-pasxa-44341825564

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για κρέας αυτοκτόνησε
    κι ο Αίας,
    πως κρέας των εχθρών
    του φάνηκαν τα πρόβατα
    (θύμα οφθαλμαπάτης
    πολύχρονου σφαγέα.)

    @

    Κρέας
    γεννημένο σε κρεββάτι
    Κρέας
    το μοσχάρι της παρέας
    https://rodiat4.blogspot.com/2009/01/blog-post_09.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή