Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

Γεωγραφία της Μοναξιάς

Απ' τις Βόρειες 
Παγωμένες Στέπες της Καρδιάς
γεωγραφία ιστορώ της μοναξιάς,
(χάρτη δεκαεξάχρονο του Ηλία Ταμπακέα)
Θωρώντας του Ανέφικτου Έρωτα Κορφή,
καβάλησα Οροσειρά της Kρύας Απομόνωσης,
Για λίγο οφθαλμαπάτη επίστεψα,
κι ανάμεσα σε Έρημη Χώρα και Έρημο Αχανή,
δεν έμεινα σαν καλαμιά μονάχη μου στον κάμπο,
στα Έλη του Μαγκούφη δεν εβάλτωσα,
μες σε καιάδα επιθυμίες μου δεν πέταξα.

Μοναχικά Βουνά σας χαιρετώ,
και στου Μονάχου τον σταθμό
ανέβηκα σε τρένο.
Σε δάσος με κατέβασε
αντί κλαδιά κεραίες,
το λένε τηλεόραση
και έχει ψευτοπαρέες.
Αφήνοντάς το πίσω μου
μάζευα χαμομήλι
και βρήκα το αγκαθόλουδο
«ΑςΜείνουμεΔυοΦίλοι».

Σαν το σκυλί στ' αμπέλι μοναχός
χαιρέτισα τη φώκια.
Τα ναύλα μου εκράτησα
μα ο δόλιος εναυάγισα.
Έρωτος ανεκπλήρωτου
βλέπω τη ζεύξη ημιτελή.
Μόνος μου πλέον κολυμπώ
μέσα στο Αρχιπέλαγος
των Έρημων Νησιών.
Εγίνανε τα όνειρα
κάποιες βραχονησίδες
μόνες κι αδιεκδίκητες.

Μα άστραψε ξάφνου ένα φως 
κι ο μοναχός κατάλαβα
οι χάρτες τι σημαίνουν.
Εκτός από τη Μοναξιά
υπάρχει κόσμος γύρω μου,
διψά για Επανάσταση!


Σκιτσογράφος-γεωγράφος: 
Ηλίας Ταμπακέας, 
http://www.cartoonists.gr/view_cat.php?cat_id=31
ένθετο «9», εφημ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,11/2/04

και στη
Νεοελληνική Γλώσσα (Β' Γυμνασίου)

Ερωτήσεις κατανόησης

1 Ποιες είναι οι λέξεις ή οι φράσεις που δείχνουν τη μοναξιά του ανθρώπου;

2  Γιατί το κείμενο αυτό «αφιερώνεται» στην επέτειο του Αγίου Βαλεντίνου, 
τη μέρα των ερωτευμένων δηλαδή;
http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B110/244/1811,5830/en8_2.html

ΥΓ
το είδα από την Κατερίνα Προκοπίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου