Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019

«Παιδική πολωνική λιακάδα»

Φλερτ σε πολωνικό παιδοτράγουδο (Σουά Τζιεβέτσκα)



♫ Szła dzieweczka do laseczka
Περπατούσε κοριτσάκι σε δασάκι
do zielonego
σε πράσινο
Napotkała myśliweczka
συνάντησε κυνηγούλη
Bardzo szwarnego,
πολύ χαριτωμένο.

Gdzie jest ta ulica,
Πού είναι αυτός ο δρόμος,
gdzie jest ten dom
πού είναι αυτό το σπίτι
Gdzie jest ta dziewczyna,
πού είναι αυτή η κοπέλα
co kocham ją?
που αγαπώ;
Znalazłem ulicę,
Βρήκα τον δρόμο
znalazłem dom,
βρήκα το σπίτι
Znalazłem dziewczynę,
βρήκα την κοπέλα
co kocham ją.
που αγαπώ.

O mój miły myśliweczku,
Ω, αγαπητέ μου κυνηγούλη,
bardzom ci rada,
πολύ χάρηκα για τη γνωριμία,
bardzom ci rada,
Dałabym ci chleba z masłem,
θα σου έδινα ψωμί και βούτυρο
alem go zjadła!
μα το έφαγα!


Χορωδιακή διασκευή
του Łukasz Farcinkiewicz ερμηνευμένη
από τους εγγλέζους King's Singers (του King's College στο Κέμπριτζ)
και τις πολωνές Puellae Orantes (λατ. «κοπέλες ρητορεύουσες»)


το παραδοσιακό πολωνικό άκουσμα εδώ



Η πρώτη του διασκευή σε άλλη γλώσσα
έγινε στα ινδικά το 1958 στην ταινία Madhumati.


...Dil tadap tadap, η καρδιά βασανίζεται...
https://www.indiaforums.com/forum/topic/4255361
(από το περσικό del, καρδιά, που είδαμε στα ντουλμπέρια)
http://ergotelemata.blogspot.com/2019/09/delbar-dilber-Greece-and-Balkans.html

Πρώτη φορά το άκουσα στα ελληνικά
από αυτό το βίντεο
https://youtu.be/EABqouw3BaY
πιθανόν να είναι από το πολωνικό σχολείο στον Χολαργό

...♫ περπατούσε μες στο δάσος ένα αερικό,
έτσι την ελέγαν την όμορφη Λενιώ,
και την είδε ο γενναίος κι όμορφος κυνηγός
και της χάρισε ένα χαμόγελο.

Πού είναι ο δρόμος να ψάξω να βρω το κορίτσι που αγαπώ;
Πού είναι το σπίτι να ψάξω να βρω το κορίτσι που αγαπώ;
....

Παραλείφθηκε εδώ η χυλόπιτα στον κυνηγό
...πόσο ευγενικό και έξυπνο κορίτσι,
αντί ψυχρής απάντησης,
του λέει, αν πεινάς, φαΐ δεν έχω να σου δώσω,
μόλις το 'φαγα.


Πάμε τώρα για μια πιο προχωρημένη εκδοχή,
διπλή, και για αγόρι και για κορίτσι
που πιθανόν να απογαλακτιστούν.
(άρτεμη εδώ σημαίνει την κυνηγό)


~~~~~~~~~~~~~~

♫ Περπατούσε μες στο δάσος το αγόρι μας
χόρτα μάζευε για τη μάνα του.

Άρτεμη μπροστά του βρίσκει
μια πεντάμορφη που κυνήγαγε
και το ρώτησε.

Πού είναι ο δρόμος να ψάξω να βρω το αγόρι που αγαπώ;
 Μήπως τα μάτια μου βλέπουν αυτό το αγόρι που αγαπώ;


Κυνηγάρισσα καλή μου, χάρηκα πολύ,
το αγόρι σου κάπου θα το βρεις.

Αν μπορείς όμως καλή να μου ξαναπείς
το τραγούδι σου να βεβαιωθώ.


Πού ειν' ο δρόμος να ψάξω να βρω το αγόρι που αγαπώ;
 Μήπως τα μάτια μου βλέπουν αυτό το αγόρι που αγαπώ;

~~~~~~~~~~~~~~


♫ Περπατούσε μες στο δάσος το κορίτσι μας
χόρτα μάζευε για τη μάνα της

Κυνηγό μπροστά της βρίσκει
πενταόμορφο που κυνήγαγε
και τη ρώτησε

Πού είν' ο δρόμος να ψάξω να βρω το κορίτσι που αγαπώ;
 Μήπως τα μάτια μου βλέπουν αυτό το κορίτσι που αγαπώ;

Κυνηγέ πεντάμορφέ μου, χάρηκα πολύ,
το κορίτσι σου κάπου θα το βρεις.

Αν μπορείς όμως καλέ να μου ξαναπείς
το τραγούδι σου να βεβαιωθώ.

Πού είναι ο δρόμος να ψάξω να βρω το αγόρι που αγαπώ;
 Μήπως μπροστά μου στέκει αυτό το αγόρι που αγαπώ;

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Θεματική αναζήτηση: παιδικά/εφηβικά τραγούδια
σε οποιεσδήποτε γλώσσες
που έχουν ισορροπημένη φλερτική διαλεκτική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου