Σελίδες

Σάββατο, 7 Μαΐου 2011

Νιώσαμε Ξαφνικά Μόνοι πάνω στη Γη

Νιώσαμε Ξαφνικά Μόνοι πάνω στη Γη
ό,τι σπιτικό εξατμίστηκε και αυτό.
Δρόμοι, Τρόποι, Σκέψεις, Κριτήρια πατούν στο Κενό.
Τώρα θα λύσουμε Εξισώσεις Άγνωστες,
Δίχως Συμπαράσταση Νόμων και Προγόνων.
Σαν τον Αρίωνα τραγουδάμε,
Μα Δεν Υπάρχουν Δελφίνια για μας.
Μόνοι τη Θάλασσα χτυπάμε,
και Αδέρφια μας τα Κύματα.
Στο Ταίναρο θα φτάσουμε,
δίχως καμιά βοήθεια
και απο κει στην Κόρινθο
εμείς δε θα προδώσουμε
εκείνους που μας πέταξαν
στη Θάλασσα Παιχνίδι.

(Επεκτατική Διασκευή από José Ortega y Gasset-1929)

και είπε ο Ισπανός:

"Αν η Τέχνη είναι η Σωτηρία του Ανθρώπου,
θα μπορούσε να γίνει μόνο
σώζοντας τον απ' τη Σοβαρότητα της Ζωής
και στέλοντας τον πίσω σε μια
Ανέλπιστη Παιδικότητα"


Μάνα Και Αν Είσαι Μάνα μου
και είμαι κι εγώ Παιδί Σου
δώσε μου τις  Σαΐτες μου
τα Παιδικά μου Χρόνια
Μόνη Πατρίδα Τώρα,
τις Κούκλες, τους Πολέμους μου
την Μπάλα και τους Χάρτες
να Ταξιδέψω στο Θεό
τον Πλάστη τον Κρυμένο

...................................

και είπε ο Αλβέρτος:

"Δεν μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματα μας ,
με την ίδια σκέψη που χρησιμοποιήσαμε,
 όταν τα δημιουργήσαμε"

.....μόλις σήμερα διάβασα, η Θεωρία της Σχετικότητας
επιβεβαιώθηκε άλλη μια φορά πειραματικά
και αφού όλα σχετίζονται Μόνα πάνω στη Γη,
εσύ και εγώ, ω,ω,ω χωρίς Μαμά-Πεθερά
ας φύγει ο καθείς το δρόμο του κρυφά
τώρα που ανοίγει ο καιρός και ξεροψήνεται ο καημός :-)

20 σχόλια:

  1. Δεν ξέρω "Αν η Τέχνη είναι η Σωτηρία του Ανθρώπου", αλλά μού άρεσε η ρήση.

    Είδες το καημένο το Αcerάκι, ολόκληρη ανάρτηση σού έβγαλε! :-)

    (Η σωτηρία τού ανθρώπου μάλλον βρίσκεται στην δημιουργία και το μοίρασμά της).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. χμ έχω πάθει
    πολλαπλό
    πολιτισμικό σοκ :-)
    ...............................
    And the wisdom of age? Had they deceived us or deceived themselves, the quiet-voiced elders,
    Bequeathing us merely a receipt for deceit?


    Eliot 'Four Quartets' Νο2 East Coker

    Και η Σοφία της Ηλικίας;
    Μήπως μας ξεγέλασαν ή γελαστήκαν
    οι ίδιοι οι σιγανόφωνοι γέροντες αφήνοντας μας κλήρο και συνταγή απλά και μόνο μιαν Απάτη;;


    Έλιοτ, Τέσσερα Κουαρτέτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τελικά, δεν ξέρω αν υπάρχει ελπίδα να λύσουμε τα προβλήματά μας όποια σκέψη κι αν χρησιμοποιήσουμε!!!

    Μπήκε η άνοιξη?
    Ίσως...

    :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ...μια ψύχρα, μια ζέστη ο Μάης
    να προσέχουμε στα
    βραδινά μας ξεπορτίσματα :-)))

    ........
    Αφιερωμένο στο πιό παιχνιδιάρικο
    και πειραχτήρι από τα quarkένια σου


    Μάνα και αν είσαι Μάνα μου
    και είμαι και εγώ Παιδί σου
    πέψε μου τις σαγίτες μου
    τσι πλιά καλύτερες μου
    τς ασημωτές και τσι χρυσές
    και τσι μαλαματένιες
    για να σκοτώσω το Θεργιό
    το Δράκο το Μεγάλο


    (Ανωνύμου Κρητός?)

    πάνω στο οποίο
    έκαμα τη διασκευή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γερνώντας γίνεται κάποιος σοφότερος από τον νεότερο εαυτό του- όχι απαραίτητα σοφότερος από τούς γύρω του ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και τα τρία παιχνιδιάρικα είναι...
    αφού κρατώ και από Κρήτη...!!!
    Συνεπώς, χαρισμένο και στα τρία.

    χα!

    Ξεπορτίσματα??
    ...

    :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @Dodo + Κρητικιά :-))

    εδώ τα καλά ξεπορτίσματα
    απ' της ρουτίνας τα βύσματα :-)


    Η Σοφία της Ηλικίας δε μου φαίνεται
    να συμφωνούσε πως η "Σωτηρία του Ανθρώπου είναι η Τέχνη"...
    ..παιδιακίστικα πράματα..:-)

    ούτε στο μοίρασμα
    της δημιουργίας-πίτας...:-)
    αυτό θέλουν οι νέοι...

    όσο μεγαλώνεις τόσο χάνεις
    εγκεφαλικά κύτταρα, οπότε τί
    σοφία είναι αυτή;;...ου γαρ
    έρχεται μόνον το γήρας...

    π.χ. ο Αλβέρτος

    σε παραπέμπω σε αγαπημένη μου ανάρτηση από CsLaKoNaS
    "Τα Ζάρια του Θεού", εκεί ανακάλυψα
    και τη Δήμητρα (τότε Φυσικένια)


    Το πρώτο μεγάλο σοκ για τον Einstein ήρθε το 1925 όταν ένα κωλόπαιδο ονόματι Heisenberg, από την ομάδα του Bohr, αφαίρεσε τη Νευτώνια πραγματικότητα (δηλαδή την εξέλιξη των μοντέλων στο χώρο και το χρόνο) καταλήγωντας στην εξωφρενική για το Μεγάλο Δάσκαλο Αρχή της Απροσδιοριστίας.


    Το δεύτερο σοκ για τον Einstein ήρθε όταν η ομάδα του Bohr αφαίρεσε πλήρως την Αιτιοκρατία από τα Κβαντομηχανικά μοντέλα, κάνοντας λόγο για πιθανότητα στον προσδιορισμό της θέσης των σωματιδίων. Ο άνθρωπος ήταν αδύνατον να 'δει' τι συμβαίνει στο μικρόκοσμο...Τη στιγμή που θα τον 'φώτιζε' εκείνος θα ήταν εντελώς διαφορετικός!

    Ο πόλεμος του Einstein απέναντι στη Απροσδιοριστία της Νέας Φυσικής αποτελείται χονδρικά από τέσσερις μάχες. Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι ο μέγιστος Einstein έχασε και τις τέσσερις.



    και ένα σχόλιο από τη μαθηματικό Κατερίνα στο
    Νέοι Σιωπή! ΟΛΑ Έχουν Ειπωθεί.

    Βλέπε, τον πιο ανατρεπτικό επιστήμονα, τον Αϊνστάιν, πόσο "συντήρεψε", όταν έφυγε από την πρώτη γραμμή και τη σειρά του πήραν οι άλλοι. Αυτός ο πεφωτισμένος δεν δέχτηκε ποτέ, σαν τον χειρότερο συντηρητικό, τις εξελίξεις και τις συνέπειες που είχε η ίδια του η θεωρία!! Γιατί? Γιατί του είχε φύγει η ηλικία!! :))


    Παρόλαυτα διατηρώ κάποιες αμφιβολίες, αν δλδ ο συντηρητισμός του Einstein οφειλόταν απόλυτα και μόνο στο μυαλό που γερνούσε
    και στο νέο αντιδρούσε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "... ούτε στο μοίρασμα
    της δημιουργίας-πίτας...:-)
    αυτό θέλουν οι νέοι..."
    : Δημιουργικότητα σημαίνει ζωντάνια και μοίρασμα σημαίνει ψυχική ευφορία.
    Τα υπόλοιπα, αργότερα, τώρα έχει μουσική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ο κόσμος δεν αλλάζει με μουσικές
    και ζωγραφιές...μην παραπλανάτε
    τη νεολαία εσεις οι καλλιτέχνες
    :-)))

    το 'πε ο Άλμπερτ και για τον ίδιο
    που γερνούσε και για όλους μας
    (ρητό απ' τη ζωή βγαρμένο)

    "Δεν μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματα μας ,
    με την ίδια σκέψη που χρησιμοποιήσαμε,
    όταν τα δημιουργήσαμε"


    Υ.Γ.
    Περιμένω Ζωγραφιές απ' την
    Μελωδισμένη Ακρόπολη :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μιχάλη, όχι, δεν πιστεύω ότι το "κόλλημα" του Αϊνστάιν οφειλόταν στο γήρας.
    Ο Αϊνστάιν, όπως συνηθίζεται, έπεσε θύμα της ίδιας του της μεγαλοφυΐας. Από ένα σημείο και μετά δεν συναινούσε σε τίποτα που απειλούσε την αυθεντία του. Δεν είναι μόνο τα "ζάρια του Θεού". Υπάρχουν κι άλλες περιπτώσεις στις οποίες δεν μπόρεσε να υπερβεί την παγίδα του εαυτού του.
    Ας πουμε το 1924 ήταν ένας θρίαμβος για τον Αϊνστάιν όταν επιβεβαιώθηκε πειραματικά η Γενική Θεωρία της Σχετικότητας (αυτή την ανάρτηση πότε θα αξιωθώ να την κάνω δεν ξέρω, έχω χάσει τα αρχεία μου 2 φορές από καμένο σκληρό.. δράμα. Με το που την τελειώνω κάτι συμβαίνει. Πολύ γκαντεμοανάρτηση λέμε!!) Η αναγνώριση της αυθεντίας του μετά απ' αυτό φαίνεται πως έγινε κατά κάποιον τρόπο τροχοπέδη για τον Αϊνστάιν και δυσκολευόταν πολύ να δεχτεί ότι κάποιος μπορούσε να προχωρήσει παραπέρα από εκείνον.
    Και πάλι όμως, εικασίες κάνουμε. Κανείς μας δεν ήταν στο μυαλό του για να ξέρει τι ακριβώς συνέβαινε εκεί. :))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η δημιουργική σκέψη και διάθεση δεν είναι προνόμιο τών καλλιτεχνών.

    "... ο κόσμος δεν αλλάζει με μουσικές
    και ζωγραφιές..."
    : σωστά· ζεί όμως καλύτερα... ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Dodo

    Με την Τέχνη μπορεί να μην αλλάζει ο Έξω Κόσμος,αλλάζει όμως ο Εσωτερικός Διάκοσμος..:-))

    προς το καλύτερο ή
    το χειρότερο.. σίγουρα αλλάζει

    Χαίρομαι που ζεις καλύτερα
    (ψυχολογικά μάλλον εννοείς)
    για μέ δεν μπορώ να το πω.
    αλλά είναι επιλογή μου.
    Εμείς δεν θα προδώσουμε
    εκείνους που μας πέταξαν
    στη Θάλασσα Παιχνίδι. :-))


    @Δήμητρα

    θα προσθέσω άλλα δύο

    την δυσφορία της ανθρώπινης λογικής
    προς το κενό/καινό, το απροσδιόριστο και την πιθανοκρατική σκέψη

    «Ο Αϊνστάιν πίστευε σ' ένα Σύμπαν μαθηματικά σχεδιασμένο»
    ήταν Ντετερμινιστής, αντιπαθούσε
    τα Zάρια :-)

    και το κυριότερο να γίνει Διάλογος
    Αν συμφωνούμε σε όλα δεν προχωράει η σκέψη, χωρίς πειραματισμούς και
    αντιθέσεις δε βελτιώνονται οι συνομιλητές..

    όπως συμπερασματικά έκλεισε
    ο Λάκων

    Κάπως έτσι ο Κόσμος άλλαξε! Με Μάχες φιλοσοφικές πάνω σε μαυροπίνακες. Και ήταν τόσο σκληρές αυτές οι Μάχες που κι ο Θεός ο ίδιος αναγκάστηκε να αλλάξει παιχνίδι.

    Συνοψίζοντας

    1.Ηλικία
    2.Αυτοθαυμασμός
    3.Σιγουριά στην Αιτιοκρατία,
    Φόβος στην Πιθανοκρατία
    4.Απρόσωπος Πειραματικός "Μαθηματικός Διάλογος"

    αυτά και βλέπουμε και για άλλα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Παρντόν, δεν σάς αντελήφθην- εννοείτε ότι ο κόσμος θα ζούσε το ίδιο καλά ή και καλύτερα χωρίς μουσική και χωρίς ποίηση και χωρίς ζωγραφική κλπ., κλπ., χωρίς τέχνη δηλαδή; τότε, τί διάλο πήγε και τίς εφηύρε τις τέχνες, αν δεν τού χρειάζονται; [insert ROFL emoticon here]

    Θα δω αν υπάρχει απάντηση αργότερα, γιατί τώρα έχει πάλι μουσική - με ζωγραφική! ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Θρησκεία και Τέχνη
    για ευ-ψυχία, παρηγορία

    Αρκετοί όμως περνούν καλά
    και δίχως αυτά, μη
    σου πω θα πάθουν
    τραλαλά...γούστα
    είν' αυτά.

    Εγώ ζω μέσα σε αυτά,
    αν περνώ εσωτερικά
    καλά ή όχι
    δεν είναι πρωτεύον
    για μένα.

    Μέσα σκυθρωπός, έξω γελαστός :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. είμαι πειραματικός τύπος
    από μικρός και όπως είπε
    ο Γραμματικάκης στον
    Φυντανίδη σήμερα το
    μεσημέρι στην Ελληνική παρέα του Διαστήματος

    αξία για το πείραμα είναι
    να φέρει το αναπάντεχο,
    όχι το προβλεπόμενο

    και αν φέρει στο τέλος
    πόνο ή χαρά
    θα πειραματιστώ για
    άλλη μια φορά :-))

    Εκεί ήταν και τραγούδησε
    η αστρωδός
    Αναστασία Μεταληνού...
    ....αν θυμάσαι ένα Μάρτη


    Επουράνιοι Φίλοι όλα βαίνουν καλώς
    Άντε Γειά και άσπρο πάτο, στο Κύπελλο Λαγός :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ortega y Gasset, αγαπημένος!
    ξ.

    υγ: συγγνώμη δεν διαβάζω τα μακροσκελή κείμενα -σχόλια, με κουράζουν. Μα είναι και το μάτι που λες και ξέρει κι εστιάζει από μόνο του σ'αυτά που το ξεκουράζουν.
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Ξι

    σαν κάτι να έχει να μας πει
    και σύ σαν μέλισσα διάλεξες
    να γύρης στα γενέθλια
    του Χοσέ..σαν σήμερα..
    Χρόνια του Πολλά και Ανήμερα :-))

    ουφ..εύρηκα επιτέλους το πρωτότυπο...αμ πως...
    να προσπεράσουν και άλλοι :-))


    «Esta grave disociación de pretérito y presente es el hecho general de nuestra época, y en ella va incluida la sospecha, más o menos confusa, que engendra el azoramiento peculiar de la vida en estos años. Sentimos que de pronto nos hemos quedado solos sobre la tierra los hombres actuales; que los muertos no se murieron de broma, sino completamente; que ya no pueden ayudarnos. El resto de espíritu
    tradicional se ha evaporado. Los modelos, las normas, las pautas, no nos sirven. Tenemos que resolvernos nuestros problemas sin colaboración activa del pasado, en pleno actualismo -sean de arte, de ciencia o de política.
    El europeo está solo, sin muertos vivientes a su vera; como Pedro Schlemihl, ha perdido su sombra. Es lo que acontece siempre que llega el mediodía».


    ((LA REBELIÓN DE LAS MASAS -
    Η ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΤΩΝ ΜΑΖΩΝ ))


    This grave dissociation of past and present is the generic fact of our time and the cause of the suspicion, more or less vague, which gives rise to the confusion characteristic of our present-day existence. We feel that we actual men have suddenly been left alone on the earth; that the dead did not die in appearance only but effectively; that they can no longer help us. Any remains of the traditional spirit have evaporated. Models, norms, standards are no use to us. We have to solve our problems without any active collaboration of the past, in full actuality, be they problems of art, science, or politics. The European stands alone, without any living ghosts by his side; like Peter Schlemil he has lost his shadow. This is what always happens when midday comes.
    (wikiquote)

    @Dodo

    Δεν είναι κάτι καινούριο
    ο Φθόνος της Τέχνης
    που ζούμε

    ...στο σώμα, στην ενθύμηση
    πονούμε

    μας διώχνουν τα πράγματα

    "κι η ποίησις είναι το καταφύγιο
    που φθονούμε
    "
    :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. "Να πειραματίζεσαι και να αμφιβάλλεις", μιά καλή συμβουλή προς νέους- αλλά δεν πολυσυμφέρει τούς μεγαλύτερους, γι'αυτό συνήθως επιλέγουν να την αγνοούν :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ....................
    Eσείς οι Έλληνες όλο
    προβλήματα είσαστε,
    νιώθετε ξαφνικά μόνοι
    πάνω στη γη, δε σας
    καταλαβαίνει η μαμά
    το ευρώ κι ο δικαστής..

    Eμείς στο Ζωικό Βασίλειο
    βαριόμαστε τις
    συμβουλές και τις
    ιεραρχίες..

    η Χελιδόνα δίνει μια
    στο Χελιδονάκι και μαθαίνει
    και πετά στο κενό το μούλικο
    σα 'ροπλανάκι..
    ..
    απλά και μετρητά
    για όσους διαθέτουν
    τα φτερά
    :-))
    .....................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο άνθρωπος είναι Εκπληκτικός! και πάντα επίκαιρος. Μεγάλος φιλόσοφος. Και τα ισπανικά του.... πωωωω απίστευτα καθαρά και κατανοητά ισπανικά.
    Κι αυτό με τα γενέθλια;;! Τυχαίο που έγραψα αυτή τη μέρα;;! μμ δεν νομίζω θα είναι το πεπρωμένο μου! ;-))p

    Καλησπέρα!
    ξ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή