Γράφει ο μουσικός Χάρης Ξανθουδάκης. Ο Μάντζαρος θεωρήθηκε σχολαστικός και μέτριος δημιουργός, η μουσική του πιστώθηκε (ή μήπως χρεώθηκε;) συλλήβδην στην “Ιταλική Σχολή” και ο Εθνικός Συνθέτης περιορίστηκε στο ρόλο του συνθέτη του Εθνικού Ύμνου. Κι όμως, οι αξιολογικές αυτές κρίσεις και το έργο της μαντζαρικής αποκαθήλωσης προήλθαν από ανθρώπους που αγνοούσαν όχι μόνο τον ήχο της μουσικής του Μάντζαρου, αλλά και τους ίδιους τους τίτλους των έργων του. Έτσι, όχι μόνο συσκότισαν την αντικειμενική εικόνα της νεοελληνικής μουσικής Ιστορίας, αλλά και έχασαν την ευκαιρία να απολαύσουν μια θαυμάσια μουσική, απόλυτα εντεταγμένη στην εποχή της και στο γεωγραφικό χώρο που τη γέννησε: ένα χώρο όχι, όπως στερεότυπα θεωρείται, στο μεταίχμιο Ανατολής–Δύσης, αλλά στην αιχμή των διεργασιών όσμωσης των διαφορετικών κυρίαρχων ευρωπαϊκών ρευμάτων. Στη μουσική του Μάντζαρου διακρίνει κανείς μιαν υγιή συγχώνευση γερμανικών, ιταλικών και γαλλικών στοιχείων, μαζί με χαρακτηριστικά μιας ξεχωριστής κερκυραϊκής μουσικής παράδοσης.
Συμφωνία Νο1 σε τρίσημο (3/4)
(γιατί "ανατολικού γένους"; οριεντάλ;)
(γιατί "ανατολικού γένους"; οριεντάλ;)
....-1:53 σι ύφεση ελάσσονα
1:54-3:15 σι ύφεση ελάσσονα
3:16- 4:40 ρε ύφεση μείζονα
3:16- 4:40 ρε ύφεση μείζονα
4:41-6:22 σι ύφεση ελάσσονα
6:23-.... σι ύφεση μείζονα
Συμφωνία Νο3 σε τρίσημο 3/4
...- 00:42 ντο μείζονα
00: 52- 1:25 μι ύφεση μείζονα
1:25 -1:55 ντο ελάσσονα
1:55- 2: 18 σολ ελάσσονα
2: 18 -2:35 σι υφέση μείζονα
2:35- 3:00 μι ύφεση ελάσσονα
3:00-3:12 μι ύφεση μείζονα
3:12- 3:21 σολ ελάσσονα
3:21-3:47 μι ύφεση μείζονα
3:47-3:53 ντο ελάσσονα
3:53-4:06 φα μείζονα
4:10-4:35 σι υφέση μείζονα
4:26-4:35 ρε ελάσσονα
4:35-6:18 σι υφέση μείζονα
6:16-6:24 σολ ελάσσονα
6:24-6:44 μι ύφεση μείζονα
6:44-6:55 μι ύφεση ελάσσονα
6:55 μι ύφεση μείζονα
7:14-7:21 σολ ελάσσονα
7:21 -.... μι ύφεση μείζονα
Εισαγωγή της Συμφωνίας Νο5 σε μι μείζονα, τρίσημο (3/4) με σύντομες ελάσσονες στάσεις.
Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων "Άττικα" σε διεύθυνση Βίκτωρα Κιουλαφίδη
partimento/παρτιμέντο φούγκας για τετράδα εγχόρδων σε Σολ μινόρε, τρίσημο (3/4)
περισσότερα εδώ. Έργα του Ναπολιτάνου Fedele Fenaroli που επεξεργάστηκε ο Μάντζαρος
κατά τη διαμονή του στην Ιταλία (1819-1826) και το 1856 τα αφιέρωσε στη Βικτωρία Α' της Αγγλίας. Μπορούν να θεωρηθούν ως η πρώτη μουσική δωματίου από Έλληνα συνθέτη.
εδώ μπορείτε να ακούσετε κι ένα βαθύφωνο μονόλογο του Χριστόφορου Σταμπόγλη
"mi fate giubilar με κάνετε να χαίρομαι"
από την πρώτη ελληνική όπερα, γραμμένη στα ιταλικά
το 1815, (μόλις είκοσι ετών), Don Crepuscolo, Κυρ Σούρουπος!
όπου ο σουρουπωμένης ηλικίας πρωταγωνιστής αναζητά νεάνιδα νύφη :-)
εδώ μπορείτε να ακούσετε κι ένα βαθύφωνο μονόλογο του Χριστόφορου Σταμπόγλη
"mi fate giubilar με κάνετε να χαίρομαι"
από την πρώτη ελληνική όπερα, γραμμένη στα ιταλικά
το 1815, (μόλις είκοσι ετών), Don Crepuscolo, Κυρ Σούρουπος!
όπου ο σουρουπωμένης ηλικίας πρωταγωνιστής αναζητά νεάνιδα νύφη :-)
Το βράδυ στο σπίτι θα τ'ακούσω όλα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝάσαι καλά Μιχάλη!
Καλή σου Μέρα!
Συγχαίρω θερμά γιά το αφιέρωμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ προσωπογραφία του μού θύμισε ότι ο Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος, ως γενάρχης τής σύγχρονης ελληνικής μουσικής, είναι στο εξώφυλλο τής πρώτης έκδοσης τής Discography Of Greek Classical Music: http://articulo.mercadolibre.com.ar/MLA-145528955-discography-of-greek-classical-music-alexis-zakythinos-_JM - ναι, είναι κακή η φωτογραφία ;-)
@Kary
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα 'σαι καλά :-)
@Dodo
Τιμή στους ανθολόγους
Το πορτραίτο μάλλον αγνώστου καλλιτέχνη. Του Ιωάννη Βαπτιστή Καλόσγουρου είναι αυτό. Αγνώστου και το καλύτερο του Σολωμού.
Αυτά παθαίνουν όσοι δεν υπογράφουν
τα έργα τους :-)
Φέρεται ως έργο τού Γεωργίου Σ. Σαμαρτζή- που δεν μπορεί βεβαίως να έγινε εκ τού φυσικού, αφού δεν συνέπεσαν χρονικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ζωγράφος και μουσικός :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ.