Παρασκευή 23 Αυγούστου 2019

Τροχαίο τραγούδι, Quiz (Στούκα, Μηλιώκας)


Πρόσθετες ερωτήσεις στις εξετάσεις του ΚΟΚ.
Συμπληρώστε το δεύτερο στίχο από το δίστιχο:

Είδα το χάρο με τα μάτια μου, φορούσε κόκκινο αμάξι,


α) αν ήταν γκρίζο δεν θα το 'βλεπα, δεν θα 'χα γρήγορα αντιδράσει
β) παράνομη έκανε προσπέραση, να τερματίσει είχε ανάψει
γ) όρμησε μέσα στη λωρίδα μου, κι άπλωσε χέρια να μ' αρπάξει

Στο πίσω κάθισμα η πριγκίπισσα, δίπλα η βασίλισσα κοιμόταν

α) και εγώ με το μυαλό μου πάλευα, χάρο που πάνω μας ερχόταν 
β) ψιλόβρεχε και την ταχύτητα μείωνα που όλο αυξανόταν
γ) και η ζωή μας η ηλιόλουστη κορώνα γράμματα παιζόταν.

Είδα τον χάρο με τα μάτια μου, βγήκε από δίπλα στα δυο μέτρα,

α) περίμενε με το δρεπάνι του σε κακοφώτιστη ενέδρα
β) κι έλεγα μες στην πανοπλία μου, το θάρρος τώρα ξαναμέτρα
γ) το τόξο το 'χα παραμάσχαλα, τα βέλη τα 'χα στη φαρέτρα,

Δέκα λεπτά το δευτερόλεπτο, ένα λεπτό από το χάρο,

α) κόρναρα, και αυτός φοβήθηκε, σε δίκη μην τονε ρισκάρω
β) έστριψα τότε τον ξεγέλασα, σε χέρσο τόπο να παρκάρω
γ) έκοψα λίγο το τιμόνι μου απ' τη μεριά μου να στουκάρω.

Έκανα ιπτάμενο παρκάρισμα μέσα σε σίδερα και χόρτα,

α) βγήκα να κάνω φωτογράφιση, τεκμήρια για γεγονότα
β) κι έπιασα πλάι τη σπαθόσεγα κι έκοψα σφηνωμένη πόρτα
γ) έτρεξε ένας ευγενέστατος και μου ξεσφήνωσε την πόρτα

Φώναζε δίπλα η αυτοκράτειρα, ήταν στο πόδι χτυπημένη,

α) κι εγώ, κι η κόρη, όλοι πονούσαμε, χαμένοι, κατατρομαγμένοι
β) κι εγώ του δρόμου ο αλογάτορας είχα ξεμείνει με το γκέμι
γ) και από πίσω η πριγκήπισσα βγήκε απ’ τ’ αμάξι χτενισμένη.


Τώρα που γράφω θα βρισκόμασταν για τρίτη νύχτα μες στο χώμα,

α) μα είχαμε τύχη και γλιτώσαμε με δυο ουλές που 'χουμε ακόμα
β) μα είχαμε εικόνα και γλιτώσαμε, της Παναγιάς της Τροχονόμας
γ) μα είχαμε ζώνες και γλιτώσαμε με μελανιές σ’ όλο το σώμα

Πλάκωσε κόσμος, μποτιλιάρισμα, Εξπρές, τροχαία και φορεία,

α) και οι αρμόδιοι συνέλεγαν του κάζου τα ψιλά στοιχεία
β) πήρε κι η κάμερα να δείξουνε μάθημα από τροχαία βία
γ) στον ουρανό ένα ελικόπτερο, πετυχημένη συναυλία.

Τα εκατόν είκοσί μου άλογα μου έγιναν γέρικο γαϊδούρι,

α) που με τρακτέρ το ρυμουλκήσανε απ' το χωράφι του παππούλη
β) σαν τσίρκο το περιεργάζονταν μετά από τέτοιο νταβαντούρι
γ) βγήκε μουλάρι το αμάξωμα αλλά του έλειπε η μούρη,

Πήγα να δω αν συμμαζεύεται και τα παιδιά στο συνεργείο

α) μου 'παν με ένα πεντακοσάρικο στη σκραπαδούρα πες αντίο
β) μου 'παν χώμα να ρίξω μέσα του, να επενδύσω σε ένα κήπο
γ) μου 'παν να το γυρίσω ανάποδα και να το κάνω ενυδρείο.

Τρία ενθύμια κρατήσαμε, η κόρη μου την πίσω ζώνη,

α) εγώ ένα κάθισμα, κι η αγάπη μου ρολόι κάνει το τιμόνι
β) εγώ το ράδιο, κι η αγάπη μου μια ρόδα πήρε για γλαστρόνι
γ) το καθρεφτάκι η αγάπη μου, κι η αφεντιά μου το τιμόνι,

Είδα το χάρο με τα μάτια μου, είδε κι εκείνος τα δικά μου,

α) λαμπάδα άναψα στο μπόι του, δώρο στην επιείκειά του
β) τη στραβομάρα του αναγνώρισε, για άλλονα πήγαιν' η μπουνιά του
γ) και παραδέχτηκε το λάθος του, είχα πολλά χρόνια μπροστά μου.

α) Χραπ, λέει ο χάρος
πολλά αμάξια θε να γδάρω
χραπ, με το δρεπάνι
άζωστο παίρνει χαϊβάνι

β) Χλαπ, λέει ο χάρος
ποια ρόδα τώρα θα κεντράρω
χλαπ, και βάζει κόλλα
και κόλλησαν σε καραμπόλα

γ) Μπαμ, πάνω στο χάρο,
ή να χαθώ ή να ρεφάρω,
μπαμ, πω πω καραμπόλα,
σε μια στιγμή τα είδα όλα


Στούκα - Μηλιώκας - Δίσκος -Νομίζω
1998

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου