Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Γελοιογραφίας ιστορωδία μας

Στίχοι: Αρίσταρχος Παπαδανιήλ
Μουσική: Δημήτρης Μαραμής
Διωδία: Τάσος Μιχάλης και Θανάσης Χουλιαράς.
ραδιοφωνική παρουσίαση: Γιώργος Παπαστεφάνου

Με την καμπύλη της γραμμής
και την αιχμή του λόγου
τη λογική αναζητώ 
αυτού του παραλόγου.

Δύο γραμμές τσακώνονται 
στου Διγενή τ' αλώνια
ποια θα 'χει πάνω της μορφή 
και ποια θα έχει λόγια

και το κοινό τις χαίρεται 
κι ο Χάροντας τις παίρνει
κι από τον απόηχο
άραγε τι να μένει; 

Κι ενώ ρωτάω τί και ποιός
εσύ το παίζεις κότα
και λες σαν γνήσιος Ρωμηός
να ξαποστάσεις πρώτα.

Πίσω από σκάνδαλα πολλά
κρύφτηκες και δε 'φάνεις
μα δε χαϊδεύει σου τ' αυτιά

Αφού Θεός τα πάνθ' ορά
καρεκλοκένταυρων και θρόνων
πήγα με τ' Άγρια Μωρά
στο κόμμα των Βαρελοφρόνων.

Διαδηλώνω φωναχτά
πα στην Οδό Ονείρων
λέω Αλήθειες δυνατά
και λεν' πως είμαι είρων.

Είμαι καθώς λογίζονται
όνειροπαρμένος
Πίπης ο Πάπιας είμαι εγώ

μα και η Ανεργίτσα
ψωμί δεν έχουνε να φαν
μανούλα Ελλαδίτσα!

Κι αυτή η ρημάδα η Χοντρή
για μπιμπελό της -Θησαυρό
κακούργα κοινωνία!

κανέναν μας δε σκιάζει
όλο το Θέατρο Σκιών
αυτό βροντοφωνάζει!

Μαζί το ζήσαμε κι αυτό
εσύ Ποντίκι τροφαντό

Γέλα κι εσύ το χάλι μου 
πέρνα κι εσύ καμάρι μου
απ' τον Κορυδαλλό!

Άντε ν' αρθρώσεις πάλι σου
λόγο πολιτικό
και μες στην παραζάλη σου
κάνε το μαύρο, δαγκωτό!

Με την καμπύλη της γραμμής
και την αιχμή του λόγου
τη λογική αναζητώ
αυτού του παραλόγου.

από το βιβλίο
"Ελληνική Πολιτική Γελοιογραφία - Η Σοβαρή Πλευρά Μιας 'Αστείας' Τέχνης"
του Αρίσταρχου Παπαδανιήλ· εδώ μιλάει με τον Βασίλη Βασιλικό.

2 σχόλια:

  1. Προσκλητήριο ελληνικών, γελοιογραφικών τύπων ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προβλέπω να 'χουν συνέχεια
    οι στίχοι.
    Η κρίση με τη γελοιογραφία
    συνακμάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή