Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Προτάσεις για τα Σχολικά Βιβλία

Μέσω των διαγωνισμών που κάνει κάθε χρόνο, το κράτος έχει ένα ενδεικτικό κόστος για το κάθε βιβλίο. Ας δώσει τα δικαιώματα των βιβλίων στο κοινό, κάτω από CC BY-ND άδεια και ΑΣ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΝΑ ΤΟ ΤΥΠΩΣΕΙ. (Η απαγόρευση “παράγωγων έργων”, έχει νόημα, διότι διασφαλίζει ότι τα βιβλία δεν θα υποστούν αλλαγές, ούτε στο περιεχόμενο, ούτε στην σελιδοποίηση κ.λ.)
Με κάθε εγγραφή μαθητή, ο μαθητής μπορεί να λαμβάνει ένα (ή περισσότερα) ΚΟΥΠΟΝΙΑ που αντιστοιχούν στο χρηματικό ποσό που κοστίζει κάθε βιβλίο που πρέπει να του δοθεί. Και ο μαθητής μπορεί να τα αγοράσει από ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ, δίνοντας αντί για χρήματα, το κουπόνι.
Το κράτος θα γλυτώσει μία και καλή από τα logistics της διαχείρισης και διανομής των βιβλίων (κάτι που έχει αποδείξει επί σειρά ετών ότι δεν καταφέρνει καθόλου καλά) και η αγορά (εκδότες, βιβλιοπωλεία κ.λ.) μπορεί να βρει λύσεις που το κράτος θα δυσκολεύονταν να βρει -π.χ. διάφορα είδη και βάρη χαρτιού, επιπλέον κίνητρα για αγορά περισσότερων βιβλίων, ανακύκλωση χρησιμοποιημένων βιβλίων, αγορά των βιβλίων on-line και αποστολή στο σπίτι κ.λ. Και τα βιβλία θα παραμείνουν δωρεάν για τους μαθητές.

2) από αναγνώστρια στο tromaktiko
..........................
Το σκέφτηκα καθώς συζητούσα με την κόρη μου (8 χρονών ) για τη νέα σχολική χρονιά. Το σχέδιο είναι απλό. Η κόρη μου θα πάρει μαζί τα περσινά της βιβλία και θα τα δώσει σε μια μαθήτρια της δευτέρας, ελπίζοντας ότι μια μαθήτρια της τετάρτης θα της δώσει τα περσινά της βιβλία. Το έχω ξαναγράψει. Σε αυτούς τους καιρούς το μόνο που μπορεί να μας σώσει είναι η αλληλεγγύη. Η επικοινωνία και η αλληλεγγύη υπήρξαν πάντα δύο βασικές σταθερές της ενστικτώδους κοινωνικής αυτοάμυνας σε περιόδους κρίσεων. Οπως και η αναζήτηση ευφάνταστων εναλλακτικών τρόπων και μεθόδων επιβίωσης. Ατομικά και συλλογικά. Για αυτό φέτος μην πας με άδεια χέρια στο σχολείο.ΚΡΑΤΑ ΤΑ ΠΕΡΣΙΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.
........................
3) Δωρο-πρόταση

Να τυπώνουν τα βιβλία οι Μεγαλοεκδότες και να τα μοιράζουν ως ΔΩΡΟ μαζί με τις ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ. Θα βρεθούν και άλλοι υψηλά ιστάμενοι, κατέχοντες, χορηγοί του πνεύματος να σπρώξουν διαφημιστικά και φιλανθρωπικά τη δουλειά. :-)
.........................
4) Φωνητική πρόταση

Να επιτραπεί η ΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ του διδασκαλικού μαθήματος απ' τους μαθητές μέσω των διαφόρων παιδικών και εφηβικών γκατζετακίων. Ειδικά μια σύντομη μαγνητοφωνημένη περίληψη δέκα λεπτών επιβάλλεται.
.................................
Τί συμβαίνει αλλού;
«Δανεικά» τα σχολικά βιβλία στην Ευρώπη

Στην πλειονότητα των χωρών επιστρέφονται υποχρεωτκά από τους μαθητές τα σχολικά εγχειρίδια που δεν περιέχουν ασκήσεις............«Σε κάποιες χώρες μάλιστα οι μαθητές υποχρεώνονται να πληρώσουν πρόστιμο εάν διαπιστωθεί ότι επέστρεψαν το εγχειρίδιο κατεστραμμένο».........Στη Φινλανδία, για παράδειγμα, ισχύει το καθεστώς του πολλαπλού βιβλίου: οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να ανατρέξουν στην ύλη και τις πληροφορίες σε περισσότερα του ενός βιβλία......Στην Ελλάδα μόλις 42 σχολεία συμμετείχαν πέρυσι στο εθελοντικό πρόγραμμα επαναχρησιμοποίησης σχολικών βιβλίων του υπουργείου Παιδείας. Ως τα τέλη Ιουνίου οι μαθητές αυτών των σχολείων επέστρεψαν 32.000 σχολικά βιβλία. Αυτά τα εγχειρίδια σε λίγες ημέρες θα διανεμηθούν σε νέους συμμαθητές τους....η έκκλησή δεν έπιασε τόπο, ούτε και το κίνητρο της βράβευσης φαίνεται να λειτούργησε: οι εγκύκλιοι που είχε στείλει το υπουργείο στα σχολεία ανέφεραν πως τα 50 πρώτα σχολεία με τις μεγαλύτερες επιστροφές θα βραβευτούν. Οι περισσότερες συμμετοχές, πάντως, ήταν από τα δημοτικά σχολεία.....Κάθε χρόνο  διανέμονται περίπου 45 εκατ. βιβλία στα σχολεία. Φέτος αναμένεται να διανεμηθούν 32 εκατ. αντίτυπα και το κόστος τους φτάνει περίπου τα 26 εκατ. ευρώ (μέσο κόστος για κάθε βιβλίο είναι 0,80 ευρώ).(ΤΑ ΝΕΑ - Μάνος Χαραλαμπάκης)

Στους παρακάτω σύνδεσμους μπορείτε να
κατεβάσετε σχολικά βιβλία και βοηθήματα
......
http://www.free-ebooks.gr/gre/ebooks
.....
http://taexeiola.blogspot.com/

σκέτα pdf
κριτική δες εδώ και εκεί.
Παράλληλα, θα έπρεπε να είναι δικτυακά
ανιχνεύσιμα σε ένα ιστότοπο,
όπως η  βικιθήκη
 ..............................................
έχει ολοκληρωθεί η παράδοση των βιβλίων
μην αγοράζετε και
μην φωτοτυπείτε άδικα όλη την ύλη,
μόνο τα πρώτα κεφάλαια.
.....τ' αγαθά κόποις και ού photocopies κτώνται!....
κόποις σημαίνει σημειώσεις ακοής στο τετράδιο
...............................................
Α, δε βαστώ, βαρέθηκα, θα το τινάξω κάτω,
θα ρίψω το βιβλίον μου στης θάλασσας τον πάτο.
Δεν υποφέρω τη μαμά πρωί να με ξυπνάει
και να με λέγει διάβασε και πάνε στο σχολείο·
ακούσ’ εκεί κατάστασις, ακούσ’ εκεί κακία
να με παραφορτώνουνε σε τέτοια ηλικία.

Το ποιηματάκι αυτό γράφτηκε περί το 1910 αλλά η απεγνωσμένη έκκληση ως τώρα έπεφτε σε ώτα μη ακουόντων. Εκατό χρόνια μετά, η Άννα Διαμαντοπούλου αφουγκράστηκε τον καημό του βαρυφορτωμένου πιτσιρικά και τον απάλλαξε (περισσότερα στο blog του Νίκου Σαραντάκου,  http://sarantakos.wordpress.com/2011/09/08/biblia-3/)

Σημειώνεται ότι φέτος είναι η πρώτη χρονιά που η Κυπριακή Δημοκρατία πλήρωσε για λόγους αλληλεγγύης (γύρω στα 2,5 ευρώ) για τα βιβλία που έπαιρνε πριν δωρεάν από την Ελλάδα...μια μαρτυρία γονιού από την Κύπρο, κλικ -> εδώ..."Πώς γίνεται η Κύπρος να έχει και η μαμά Ελλάς που τα παρέχει να μην έχει;;...
................................................
Αν μυριστώ κι άλλη πρόταση θα με ενημερώσω :-)

5 σχόλια:

  1. γεια σου Μιχάλη

    να ξεκινήσω λέγοντάς σε πως κανείς δεν μίλησε για φωτοαντιγραφή όλης της ύλης. Μόνο για τις πρώτες σελίδες απο κάθε βιβλίο όμως, όπως ήρθε η οδηγία απο το Υπουργείο, αν πολλαπλασιάσεις με το σύνολο των τίτλων και των μαθητών καταλήγεις σε κάτι νούμερα που δεν προσεγγίζονται και θεωρώ βλακώδες να μπούμε στη διαδικασία. Το Υπουργείο στον πανικό του έστειλε εντολές/οδηγίες που χαρακτηρίζονται από πλήρη έλλειψη λογικής και συνοδεύονται από ένα υπέρογκο κόστος σε καιρούς που στα σχολεία αγωνιούμε αν εξασφαλίσουμε τα στοιχειώδη, όπως θέρμανση, σαπούνια και χαρτιά υγείας. Όταν, σε λίγες βδομάδες, επιτεθούν οι ιοί θα τους καταπολεμήσουμε με άχρηστες φωτοτυπίες..

    Η επιστροφή των βιβλίων απο τους μαθητές και η επαναχρησιμοποίησή τους από άλλους μαθητές είναι κάτι που επιβάλλεται όχι επειδή διάγουμε περίοδο οικονομικής κρίσης, αλλά επειδή διάγουμε και περίοδο μεγάλης οικολογικής καταστροφής. Αν αυτό δεν γίνεται χρόνια τώρα είναι επειδή παίζονται μεγάλα συμφέροντα. Και αν πέρσι ξεκίνησε μια προσπάθεια το Υπουργείο και εύγε του, δεν αναμένεται ένα χρόνιο καθεστώς να αλλάξει σε μια χρονιά μέσα. Θέλει σωστή και συστηματική προπαγάνδα. Το πρόβλημα φέτος δεν είναι, εν κατακλείδι, να βρούμε τα βιβλία γιατί αλλιώς χανόμαστε, σιγά μη χαθούμε χωρίς τα βιβλία του οργανισμού, το πρόβλημα είναι ότι δεν εστιάζουμε στο πρόβλημα.
    Όπως πάντα χανόμαστε σε άσκοπες και ανούσιες κουβέντες που καταλήγουν σε αντιπαραθέσεις που καταλήγουν σε ανοιχτές επιθέσεις μεταξύ ημών και οι άλλοι τρίβουν τα χέρια τους γιατί και από τις ευθύνες τους απαλλάσσονται και διαιρώντας βασιλεύουν και χαΐρι εμείς δεν βλέπουμε, απασχολημένοι οι μεν να ρίχνουν ευθύνες στους δε.
    Εγώ βάζω στοίχημα πως μετά από λίγο καιρό από κάποιο κείμενο θα γίνει η αρχή της ανοιχτής κατηγόριας των εκπαιδευτικών απάντων κι απασών που αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα καθήκοντά των και εξαρτώνται πλήρως από τα εγχειρίδια, ενώ θα έπρεπε ...κλπκλπ
    Υποβόσκει μεθόδευσις και δεν μπορώ με βεβαιότητα να πω από ποιον προς ποιον.
    Λύσεις υπάρχουν και κάποιες είναι άθλιες. Θεωρώ πως το Υπουργεία για να καλύψει την ολιγωρία του επιλέγει μια σειρά δαπανηρών και αναποτελεσματικών λύσεων. Τα dvd θα μπορούσαν να είναι αποτελεσμαστικά, αν όλα τα παιδιά είχαν υπολογιστή. Έχουν όμως; Ούτε πρόσβαση στο διαδίκτυο έχουν όλοι και με την επόμενη περικοπή μισθού, βλέπω να το κόβω κι εγώ..

    Έχετε γεια φίλοι blogger ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για το συγκεκριμένο ζήτημα τα βάζουν
    με τη Διαμαντοπούλου (που αμέλησε
    σκόπιμα ή όχι) και με τους μαθητές
    που δεν τα πρόσεχαν, τα έσκιζαν όταν τα παίρναν δωρεάν.

    Στην εποχή μας με τόσες πηγές
    και εναλλακτικές λύσεις δε στέκει
    να τα ρίχνουμε όλα τα στραβά στο
    δάσκαλο.

    Τι κάνει ο wifi-Μπουτάρης;
    Δεν πιάνει το σήμα παντού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λιγότερα βιβλία προς τούς μαθητές, δανεικά και όχι... αγύριστα, καθώς και σχολικές βιβλιοθήκες- παντού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. τα βιβλία του ΟΕΔΒ αποφέρουν ελάχιστο κέρδος στο βιβλιοπώλη και αποτελούν περισσότερο βάσανο παρά κέρδος. Αυτό, μπορεί να το επιβεβαιώσει οποιοσδήποτε ασχολείται με το επάγγελμα. Εμάς, ως ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο, δεν μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα να πουλήσουμε τα βιβλία του οργανισμού. Σε αυτό είναι καλό να είμαστε ξεκάθαροι από την αρχή.

    Ενδιαφερόμαστε όμως για το πρόβλημα που έχει προκύψει με τα σχολικά βιβλία τόσο ως άνθρωποι που αγαπάνε και ασχολούνται με το βιβλίο όσο και ως πολίτες που αναγνωρίζουν ότι ένα αγαθό που προσφερόταν δωρεάν στη δημόσια εκπαίδευση, δεν θα έπρεπε από τη μία στιγμή στην άλλη να δημιουργεί τόσα και τόσα προβλήματα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς, με κίνδυνο να καταργηθεί. Το να έχεις καλούς συνεργάτες που διαβάζουν έξυπνα blogs, προσφέρει τη δυνατότητα σε εμάς να υλοποιούμε όμορφες ιδέες!
    Καλούμε, λοιπόν, όλους τους γονείς που θέλουν να βοηθήσουν αλλά και να βοηθηθούν, να προσφέρουν στο εθελοντικό πρόγραμμα ανταλλαγής βιβλίων του CaptainBook.gr, τα περσινά σχολικά βιβλία των παιδιών τους. Με αυτό τον τρόπο, οι γονείς που δυσκολεύονται να βρουν απαραίτητα βιβλία για τα παιδιά τους θα μπορέσουν να τα προμηθευτούν δωρεάν.
    Στην ουσία, δηλαδή, πρόκειται για μία απλή ανταλλαγή βιβλίων και το μόνο που χρειάζεται είναι η συμμετοχή όλων μας.

    Το CaptainBook.gr θα είναι μονάχα ο διοργανωτής και παρακινητής αυτής της δράσης, που ελπίζουμε να βοηθήσει γονείς, μαθητές αλλά και εκπαιδευτικούς, αλλά και να λειτουργήσει ως παράδειγμα συλλογικής πρωτοβουλίας.

    Θα σας παρακαλούσαμε να δωρίστε μόνο βιβλία που είναι σε καλή κατάσταση, σαν να προορίζονταν για τα δικά σας παιδιά.


    http://www.captainbook.gr/schoolbooks
    μέσω http://www.ophilos.eu/2011/09/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή