Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011

Η Ελλάδα του Πέντε



...Βάλτε μου ένα 5...
....Κάλλιο πέντε και στο χέρι , παρά δέκα και καρτέρι....
...Μια μάχη για το πέντε και οι γνώσεις στο μηδέν...

Εδώ και κάμποσα χρόνια το καμπανάκι έχει αρχίσει να κτυπάει για τα ελληνικά πανεπιστήμια. Ένα κυρίαρχο σύμπτωμα της νόσου κατά τη γνώμη μου είναι ότι τα αμφιθέατρα αδειάζουν. Αυτό γίνεται για διάφορους λόγους και με διάφορες δικαιολογίες: Άλλοτε οι διδάσκοντες είμαστε βαρετοί, άλλοτε αυτά που λένε οι διδάσκοντες μπορούν να τα βρουν οι φοιτητές στο διαδίκτυο, άλλοτε οι αίθουσες και γενικά οι χώροι δεν εμπνέουν (παρόλο που είναι πολύ καλλιγραφικά γραμμένα τα διάφορα συνθήματα στους τοίχους) κι επίσης είναι καμωμένα για πολύ μικρότερα ακροατήρια από αυτά που φοιτούν, άλλοτε η αλυσίδα των μαθημάτων κατακερματίζεται με καταλήψεις, απεργίες κλπ και «χάνεται η μπάλα». Η βασικότερη όμως αιτία κατά τη γνώμη μου είναι άλλη. Τα πανεπιστήμια νοσούν γιατί οδεύουν ολοταχώς προς το να γίνουν εξεταστικά κέντρα, όπου το μόνο που ενδιαφέρει είναι πόσες εξεταστικές περίοδοι θα υπάρχουν και να μην χαθεί κάποια μέρα από αυτές. Σημασία για τους φοιτητές έχει το χαρτί στο τέλος, άσχετα με τι γνώσεις που το συνοδεύουν. Σημασία έχει λοιπόν το αποτέλεσμα κι όχι η διαδικασία και πολλές φορές ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Και δυστυχώς το έχουμε αποδεχτεί όλοι αυτό.(Άδεια αμφιθέατρα = άρρωστα πανεπιστήμια, Γιώργος Μαυρωτας με σχόλια, Protagon, Δεκέμβρης 2010)


Ακούω ότι το μεγαλύτερο σήμερα πρόβλημα των νέων μας είναι η ανεργία. Διαφωνώ. Εδώ καί τριάντα χρόνια είναι η …εργασία. Ο νέος δε φοβάται την αναδουλειά, φοβάται τη δουλειά. Μια οικογενειακή αντίληψη, ότι δουλειά είναι ό,τι δεν λερώνει, επεκτάθηκε και στο νεοσουσουδιστικό σχολείο με ευθύνη των κομμάτων, που για λόγους ψηφοθηρίας απεδόθησαν σε μία χυδαία πολιτική παιδοκολακείας, η οποία μετά τη δικτατορία, εξέθρεψε καί διαμόρφωσε δύο γενιές «κουλοχέρηδων», παιδιών δηλαδή πού δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους -πέρα από τη μούντζα- για καμμιά εργασία από αυτές πού ονομάζονται χειρωνακτικές, επειδή -τάχα- είναι ταπεινωτικές…(Κηφηνείον «Η Ωραία Ελλάς», Σαράντου Καργάκου στο αυτοκίνητο blog του Κώστα Καββαθά με σχόλια)

 
Οταν ο κ. Μαντέλης ήταν υπουργός, ο κ. Δ. Κριτσίλης βρισκόταν στο Γυμνάσιο. Για τον 26χρονο ιδιωτικό υπάλληλο τα πράγματα φαίνονται πολύ πιο μακρινά, καθώς παρακολουθεί τις εξελίξεις από την Ολλανδία όπου ζει, εργαζόμενος σε πολυεθνική επιχείρηση. «Η ρίζα του κακού βρίσκεται στην Παιδεία. Μαθαίνεις να αναπαράγεις και όχι να δημιουργείς.Είναι η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας» τονίζει. «Εμένα εδώ μου δίνεται η δυνατότητα να συνεργαστώ με την Google.

Στην Ελλάδα πώς θα το κάνεις αυτό;» αναρωτιέται. «Οταν το ένα νέο διαδέχεται το άλλο, μου προκαλεί αναισθησία.Είναι εφάμιλλο με το να ακούς για έναν λιθοβολισμό σε κάποιο χωριό του Αφγανιστάν»
. (Βήμα, Μάης 2010)


Η έκφραση «γεωργία της ξάπλας» καθιερώθηκε για να περιγράψει μια στρεβλή αντίληψη που συνίσταται στην παθητική αναμονή της κοινοτικής επιδότησης, με ελάχιστη προσπάθεια για τη βελτίωση της παραγωγής και των προϊόντων. Tώρα, η κυβέρνηση εφευρίσκει τη μέθοδο της «απορρόφησης της ξάπλας» για την αξιοποίηση των κοινοτικών πόρων.
H ιδέα είναι εξαιρετικά απλή: Παίρνουμε έργα και δράσεις εν εξελίξει ή ακόμη και ολοκληρωμένες με τους εθνικούς πόρους του Προϋπολογισμού Δημοσίων Eπενδύσεων και τις εντάσσουμε εκ των υστέρων στο Kοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Mε τον κόλπο αυτό, έργα που είχαν ολοκληρωθεί ή δρομολογηθεί με εθνικούς πόρους (από την προηγούμενη κυβέρνηση) εμφανίζονται ως δια μαγείας εκ των υστέρων χρηματοδοτούμενα από το KΠΣ και ενισχύουν τα αναιμικά ποσοστά απορρόφησης των κοινοτικών πόρων (Η απορρόφηση της ήσσονος προσπάθειας, Ημερησία 2005, Κώστας Θέος )

Εγώ πάλι παίδες δούλευα στο Λονδίνο... αν και τότε (πριν 4 χρόνια) επειδή ήμουν new-graduate έπαιρνα περί τα 2.000 GBP τα οποία δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο για το Λονδίνο, τώρα μάλλον θα έπαιρνα πάνω από 3.000 GBP. Aποφάσισα όμως να επιστρέψω στην Ελλάδα και να μείνω με την οικογένεια μου και τα 1.000 EUR του ιδιωτικού τομέα. Αρχικά είχα όνειρα για τον εαυτό μου, για τους γύρω μου ακόμα και για την τοπική μου κοινωνία και ΤΕΡΑΣΤΙΟ κέφι για δουλειά, κατάφερνα να δουλεύω πάνω από 12 ώρες + 2 ώρες γυμναστήριο + ξενύχτι.Πλέον μετά από 3 χρόνια εργασίας, έχω συνειδητοποιήσει ότι ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ να κουράζεσαι για τίποτα και για κανέναν, ούτε καν για την πάρτη σου.Αποδέχθηκα την μετριότητα, τη χαμηλή παραγωγικότητα, το ότι δεν θα έχω δικό μου σπίτι (η πρώτη κατοικία που απέκτησα πρόσφατα είναι ένα ερείπιο και θέλει πολλά για επισκευή) για πολλά χρόνια ακόμα.Δεν με πειράζει... είμαι πλέον τόσο άνετος και γαλήνιος όπως όταν ήμουν φοιτητής, φειδωλή ζωή με πολύ κέφι (η φτώχεια θέλει καλοπέραση άλλωστε) και λίγες έννοιες. Σε καλό μου βγήκε τελικά...ΕΛΛΑΣ η χώρα της ήσσονος προσπάθειας (Truksan, Capital.gr)


.....ο Ρουμπινί προφητεύει 5 χρόνια ακόμα ζωής μας στην ευρωζώνη, έχουμε ως τότε καιρό...μετά, όπισθεν ολοταχώς...επιστροφή στα πάτρια...κομίζoντες γλαύκας ες Αθήνας...

((Greek PentaLepton))

11 σχόλια:

  1. Παρόμοιες επισημάνσεις για την Παιδεία έχω ακούσει... ούτε που θυμούμαι πιά πόσες φορές... αμέτρητες.
    Και φοβούμαι ότι θα πάρει τουλάχιστον άλλα δέκα χρόνια (αισιοδοξώ;) γιά να αλλάξουν οι στόχοι της :-(

    Αν πρόκειται να βγούμε από την ευρωζώνη, ας είμαστε πιό δημιουργικοί: γιατί πίσω στην δραχμή και όχι σε κάτι άλλο- φοίνικα, οβολό, μνα... ή, ελληνική λίρα, ελληνικό δολλάριο, ρουπία, καπίκι... ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η Ελλάδα του 5 ξεκινά απ' την Παιδεία
    και διαχέεται και στους υπόλοιπους χώρους Εργασίας...

    ...και ναι, κομίζω γλαύκες εν Αθήναις
    τα 'χεις ακουστά, όπως λες

    αλλά ντυμένα με τραγουδάκι
    τα 'χεις ματαξανακούσει;;
    δεν νομίζω :-))

    ...................................

    φέτος εισήχθη Οβελός εκ Γερμανίας (1 οβολός = 1 ευρω)
    (μόδα του Local Exchange Trading Systems)

    μοιράζουν οβολούς, αν εγγραφείς,
    να αγοράσεις και να πουλήσεις
    ανθρώπων έργα :-))

    "Ο "οβολός" κοινωνικό νόμισμα έρχεται ως η Ελληνική απάντηση στην χρηματοοικονομική κρίση!"
    http://www.ovolos.gr/ -:

    LETS do it! (εναλλακτικά tvxs σχόλια εδώ)

    για να δούμε πως θα εφαρμοστεί
    και αυτό το Δυτικό Φρούτο
    εν Ελλάδι :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πέντε. Έχετε δίκιο.
    Η Ελλάς είναι η χώρα των πέντε τάξεων:
    Του παπά, του τουρκογέροντα, του κολοκυθούλη σοφολογιώτατου, του μάγκα κλέφτη και του κολλήγα.
    Ο παπάς κι ο σοφολογιώτατος παραμυθιάζουν με θεούς της Ελλάδας, αιωνία ζωή, ανάδελφα έθνη, αρχαίους προγόνους και άλλα βαρύγδουπα και κούφια.
    Ο τουρκογέροντας κι ο μάγκας κλέβουν, εκβιάζουν και κακοποιούν.
    Ο κολλήγας είναι το υποζύγιο και ο τροφοδότης των άλλων τεσσάρων.
    Έπεται ότι η ευημερία σε αυτή τη χώρα είναι αντιστρόφως ανάλογη της εργασίας.
    Όσο και να εργαστεί ο κολλήγας, θα του μείνουν μόνο τα απαραίτητα για την επιβίωση, καθώς τα υπόλοιπα θα του τα αρπάξουν οι τέσσερεις παραπάνω τάξεις. Γιατί λοιπόν να κοπιάσει; Δυστυχώς η ορθοδοξία περιορίζει τις αμοιβές της εργασίας και των πόνων στην αιώνια ζωή. Πόνους ήδη έχει ο κολλήγας υπεραρκετούς, οπότε γιατί να κοπιάσει παραπάνω;
    Κατάσταση αφρικανικής χώρας εν ολίγοις. Η Δύση πιθανότατα γνωρίζει και πιθανότατα δεν νοιάζεται: γνωρίζει ότι οι αφρικανικές χώρες ήταν προνομιακό πεδίο κερδοφορίας στο παρελθόν.
    Αλίμονο στους κολλήγες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και τώρα το περιώνυμο άσμα:

    "Ο οβολός"

    Οβολέ, οβολέ
    να γεμίσω τενεκέ
    ναγοράσω ένα καφέ
    και ν'ακούω αμανέ.

    Οβολέ, οβολέ
    δεν τον έχεις Αλβανέ
    σάχλo Ευρω-αμερικανέ

    εγώ θα ζω μες τον τεκέ
    θα φουμάρω ναργιλέ
    θα πίνω έναν φραπέ
    ... και ανάπτυξη Ποτέ!


    Στίχοι: IonnKorr (διάσημος στιχουργός)

    Μουσική: Μελιδόνης (διάσημος συνθέτης)

    Ερμηνεία: Η μία και μοναδική Κάρυ

    Νόμιζα ότι θα πεθάνω μαζί με την Ελλάδα

    αλλά τελικά

    θα πάω από το γέλιο!!!!

    χα..χα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Ανώνυμε

    αναρωτιέμαι
    οι κολίγοι είναι λίγοι
    και ψηφίζουν ΚΚΕ
    να γενούμε από πέντε,
    μία τάξη, αδερφέ;;

    @Ιον

    καλό το γέλιο αλλά δεν
    έχεις Αργείε μεταδοτικότητα, είσαι
    ορθόδοξος στα οικονομικά,
    δεν σ' αρέσουν μάλλον τα
    τα heterodox economics...μέσω των οποίων
    το Μπανγκλαντές κάπως κάτι έκανε

    Υ.Γ.

    Για το βιντεάκι δεν έχει κανείς
    να πει τπτ;;..δεν περνάν
    από δω φοιτητές, καθηγητές;; :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τώρα πνίγομαι, έχουμε
    εξεταστική. Τον Ιούλιο
    που θα 'μαι λέφτερη
    σε σχολιάζω, αν θες ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. - Το videoclip εξαιρετικό
    - Το "πέντε" η "παγκόσμια Φοιτητική Σταθερά" που τελικά κατέληξε να γίνει μόνον Ελληνική
    - η Ελλάδα δεν πήρε πέντε, έμεινε ... μεταξεταστέα.

    Δες παρακάτω:
    ----------------------------
    Σύμφωνα με την πρόσφατη διαμόρφωση της κλίμακας Moody's (1η Ιουνίου 2011)
    ---------------------
    Βαθμίδες (από το τέλος προς την αρχή):
    * C: (Η χρεοκοπία) Καμία χώρα
    * Ca: Καμία χώρα
    * Caa3: Καμία χώρα
    * Caa2: Καμία χώρα
    * Caa1: Ελλάδα

    --------
    * B3: Αργεντινή, Τζαμάικα, Πακιστάν
    * B2: Ουκρανία, Βενεζουέλα
    * B1: Σρι Λάνκα, Βιετνάμ, Αγ. Δομήνικος, Αγκόλα, Λίβανος
    * Ba3: Αίγυπτος
    * Ba2: Ελ Σαλβαδόρ, Ιορδανία, Τουρκία
    * Ba1: Κολομβία, Γουατεμάλα, Ουρουγουάη, Μαρόκο

    -----------------
    Ακολουθούν οι υπόλοιπες θέσεις
    * Baa (Baa1, Baa2, Baa3):
    * A (A1, A2, A3):
    * Aa (Aa1, Aa2, Aa3):
    * Aaa
    στις οποίες κατατάσσονται οι υπόλοιπες 150 χώρες του Πλανήτη

    ------------------
    Βλέπουμε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα παγκοσμίως που βρίσκεται στην "κόκκινη ζώνη C", παρά το γεγονός ότι η ΕΕ με τα Μηνημόνια πληρώνει τις οφειλές τις στο εξωτερικό.
    Δεν έπρεπε λοιπόν όλοι, όσοι χρημάτισαν βουλευτές την τελευταία δεκαετία, να συλληφθούν και μπουν φυλακή για "ενσυνείδητη κατεύθυνση της χώρας προς την χρεοκοπία"????

    ---------------------------
    Αλλά όταν έχεις έναν λαό που θεωρεί τις "παγκόσμιες κλίμακες Οικονομικής Κακοδιαχείρησης", ως διεθνείς συνωμοσίες σε βάρος της Ελλάδας ε ... τότε τι περιμένεις???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Φοιτήτρια

    Θα σε περιμένω :-))

    @Ιον

    Υπάρχει σύλλογος στο facebook

    Όνομα:
    Παγκόσμια φοιτητική σταθερά: 5!
    Κατηγορία:
    Ομάδες Φοιτητών/Μαθητών - Ομάδες Μελέτης
    Περιγραφή:
    Ένα group για όσους πιστεύουν ότι δεν χρειάζεται να γράψουν στην εξεταστική πάνω από 5 σε κανένα μάθημα!!

    με ένα αναρτημένο ποστ
    μήπως τελικά θα έπρεπε να κάνουμε φοιτητική σταθερά το 4; χαχα

    ..............................

    όσο για το άλλο..... παπαγαλάκι
    της Moody's χαχα

    εμείς δεν έχουμε δικούς
    μας οίκους αξιολόγησης;; :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. kala εγω εχω περασει προ πολου την ηλικια των πανεπιστημιων..αλλα ακολουθει ο γιος μου..αλλα και μεχρι τοτε πολλα θα αλλαξουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστώ γιά την παραπομπή στον "οβολό", θα το παρακολουθήσω- μού αρέσουν κάτι τέτοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ρε γαμώτο... με προβλημάτισε το βιντεάκι... δε φοράω γυαλιά!! Πώς θα διακρίνω τα σκονάκια?
    Και το Ελληνικό κράτος δεν μου παρέχει τον απαραίτητο εξοπλισμό... δεν έχω ούτε έναν χάρακα... να ξύνω κι εγώ αυτά που δεν έχω βρε αδελφέ... να μη χαλάσω και το μανικιούρ..!!!

    χα χα

    Το κατά Ιονν και Μελιδόνη άσμα... άπαιχτο. Αντάξιο των ένδοξων ελληνικών χασισοτράγουδων! Μη φοβάστε παίδες Ελλήνων. Όσο έχουμε τέτοιους δημιουργούς,

    η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει
    δεν τη σκιάζει φοβέρα καμιά
    μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει
    και ξανά προς το 5 τραβά!

    χα χα

    ΑπάντησηΔιαγραφή