Σελίδες

Δευτέρα, 11 Απριλίου 2011

Ναι στο Ναι + Ναι στο Όχι = Πιάσ' τη Λύση στην Απόχη

  ......Δύσκολο το ταξίδι τούτο, γιατί αναγκαστικά ξεφεύγει από τη γαλήνια περιοχή της λεύτερης, ανεύθυνης ωραιότητας κι αναταράζει αιματερές σύγχρονες έννοιες.
  Θες δε θες, αντικρύζοντας χοχλακιστά, ακαταστάλαχτα ακόμα πάθη, θα φανερώσεις τη γνώμη σου...και η γνώμη σου αυτή, όποια και να 'ναι, θα εξαγριώσει τους αντίθετους. Κι αν προσπαθήσεις, δημιουργώντας με αφιλοκέρδεια και μόχτο μεγάλη απόσταση καιρού και τόπου, να δεις και να κρίνεις, τότε πια θα σου ριχτούν μανιασμένα και τα δύο αντίθετα στρατόπεδα.
  Γιατί να βλέπεις και να κρίνεις με ψυχική και πνευματική ανεξαρτησία τα ξεκαπίστρωτα σύγχρονα πάθη θεωρείται θανάσιμο αμάρτημα κι από τις δύο παράταξες που αποτελούν τη συμπαγή απλοϊκή και βελάζουσα μάζα του σκεπτόμενου όχλου. Το ΝΑΙ και το ΟΧΙ είναι για αυτούς οι δυο μονάχα επιτρεπόμενες, επιβαλλόμενες απάντησες. Το άσπρο ή το μαύρο. Ανάμεσα σε αυτά τα δύο ακρότατα όρια, που χρέος έχουν να τα κατέχουν μονάχα οι μαχόμενοι άνθρωποι της ενέργειας, δεν επιτρέπουν καμιά συνθετική συνθετική προσπάθεια στο στοχαζόμενο ελεύτερον άνθρωπο.
  Να κοιτάζεις με αθόλωτο μάτι -αθόλωτο κι από το μίσος κι από την αγάπη- τη σημερινή παγκόσμια πραγματικότητα, να ομολογείς τις αρετές και συνάμα την ατιμία, το φως και το σκοτάδι, που αποτελούν εδώ στη Γη το κάθε ζωντανό, είτε άνθρωπος είναι είτε ιδέα, να 'σαι με μια λέξη ελεύτερος καταντάει ολοένα και πιό επικίνδυνος πνεματικός άθλος. Και πολύ σκόπιμα. Στη σημερινή κρίσιμη ιστορική στιγμή, όπου οι δυό κόσμοι πάνοπλοι συγκρούουνται με τόση μοιραία αναγκαιότητα, το να φλωροζυγιάζεις με το νου θεωρείται ύποπτο κι επικίντυνο. Δεν είναι τώρα στιγμή άδολου λογισμού και επισκόπησης. Ο νους είναι υποχρεωμένος, από ιστορική πίεση, για μερικές γενιές ακόμα, να ξεχάσει την ανεξάρτητη θεωρητική του λειτουργία και να στρατολογηθεί κι αυτός υπηρέτης στην πιό άμεση κι επιταχτική ανάγκη...να προπαγαντίζει ένα από τα δυό μεγάλα συνθήματα και να ετοιμάζει- εφευρίσκοντας όπλα φονικά και θανατηφόρα αέρια- τα μέσα να εξοντωθεί ο αντίμαχος και συνάνθρωπος............Χιλιάδες Νέοι, και στα δύο στρατόπεδα, κάθε δεφτερόλεπτο, παίζουν με ένθεη μανία τη Νιότη τους......  Αγών Μέγας και Έσχατος και Μέγιστος ταις Ψυχαίς Πρόκειται    (Αίγινα - Καλοκαίρι, 1940)

1. "Ναι στο Ναι και Ναι στο Όχι'' (1984) είναι ο τίτλος του δίσκου, που περιλαμβάνει το ''Αχ Ελλάδα, Σ' Αγαπώ" από το Μανώλη Ρασούλη και τη Βάσω Αλαγιάννη. Αφιερωμένος στον πρόσφατο θάνατο του Λοΐζου (1982)

2. Το Απόσπασμα από τον Πρόλογο του "Ταξιδεύοντας Αγγλία" του Νίκου Καζαντζάκη. Ποιοί  να είναι οι δυό Αντίπαλοι Κόσμοι?.....Καλοκαίρι του '40, τότε μάχονταν ο Καπιταλισμός (Γαλλία*-Αγγλία) και ο Φασισμός (Γερμανία-Ιταλία). Η Σοβιετική Ένωση μπήκε στον πόλεμο το επόμενο καλοκαίρι. Όμως Ιδεολογικά, στο χώρο της Ευρωπαϊκής Διανόησης, τα δύο στρατόπεδα, έτσι όπως τα έζησε ο Καζαντζάκης ήταν  κυρίως ο Κομμουνισμός και ο Φασισμός. 

3. Αυτό το κείμενο (συνολικά 6,5 σελίδες) δεν αφορά μόνο το '40 αλλά όλο το Μεσοπόλεμο. Όποιος έπαιρνε θέση στο ενδιάμεσο ή αναγνώριζε δίκιο και στους δυό, βρισκόταν αυτόματα στο περιθώριο. Και καθοριστικό ρόλο στο φανατισμό και την πόλωση παίζουν οι Εύπιστοι Νέοι, οι λεγόμενες Νεολαίες του Μεσοπολέμου. Μεγάλη εποχή, ποτέ ο ηρωισμός, η περιφρόνηση του θανάτου, η σπάταλη θυσία της ζωής δεν έφτασαν ένα τόσο υψηλό κι ομαδικό παραλήρημα. Χιλιάδες Νέοι, και στα δύο στρατόπεδα, κάθε δεφτερόλεπτο, παίζουν με ένθεη μανία τη Νιότη τους...Αν έκανα ένα πολιτικό αφιέρωμα στο Μεσοπόλεμο οπωσδήποτε θα χρησιμοποιούσα κομμάτια απ' αυτή την εισαγωγή. 

4. Αυτή πάντως είναι η πρώτη ανάγνωση του προλόγου για τα δύο άκρα. Βαθύτερα βλέπω οτι δεν είναι απλώς μια περιγραφή του τότε κλίματος αλλά μία Απολογία....Μα για την Αγγλία γράφεις;; σαν να ακούει  μια ρωμέηκη φωνή...εσύ ο θερμός, αντι-καπιταλιστής ποιητής;;...Και επειδή πάντα στα ταξίδια του δεν περιγράφει απλως σαν παρατηρητής αλλά ταυτίζεται με το περιβάλλον και τους ανθρώπους...λέει, Αγάπησα τον λαόν αυτόν, θάμασα τις θεμελιακές για τον άνθρωπο αρετές του...την υπερηφάνια, την αξιοπρέπεια, το πείσμα, την αντοχή, την πειθαρχία. Λίγα λόγια, πολλά έργα, ανθρωπιά μεγάλη....

5. Σου λέω μια λέξη π.χ. Ελλάδα...πές μου το αντίθετο...Αγγλία μου 'ρχεται με πρώτη σκέψη. Και ο ίδιος ο Καζαντζάκης και η Ελλάδα αντιπαρατίθενται με την Αγγλία σε αυτό το βιβλίο. Μάλιστα  εκεί που λέει Δύσκολο το ταξίδι τούτο, γιατί αναγκαστικά ξεφεύγει από τη γαλήνια περιοχή της λεύτερης, ανεύθυνης ωραιότητας....για μένα συμβολίζει το Βασίλειον της Ελλάδος :-)..γενικά είμαστε ευθυνόφοβοι ως λαός αλλά και το σύνταγμα τότε ανέφερε τον βασιλιά μας ως ανεύθυνο. Και επειδή ακριβώς  εμπνέομαι από αντιθέσεις, το συγκεκριμένο βιβλίο είναι απ' τα αγαπημένα  μου εξ ορισμού, τίτλου και μόνο. Όποιος έχει 14 λεπτά χρόνο, ας δει το ομότιτλο video της Ειρήνη Μαραγκόζη - Λουκά Καβακόπουλου.

6. Έχει επίγνωση όμως ο γραφιάς. Για ένα άνθρωπο της ενέργειας, της δράσης δεν επιτρέπονται οι ενδοιασμοί και οι φιλοσοφίες. Αφήστε όμως λέει το στοχαστή να κάνει μια συνθετική προσπάθεια. Όλη ανάρτηση είναι αφιερωμένη στα Διλήμματα, τα οποία πολλά τα θεωρώ ψεύτικα, φαινομενικά διλήμματα και προσπαθώ να μην διαλέξω μονομερώς κι αν το κάνω πάντα έχω μια τύψη μέσα μου ότι κάπου είχε ένα δίκιο, μια δική της αλήθεια η άλλη πλευρά.

7.Και πάμε τώρα σε δυό παραδείγματα....Από τη Byzantine Erotica No2...«Εν μέρει εθνικός, κι εν μέρει χριστιανίζων». Τη μιάν έτσι, την άλλη γιουβέτσι....Απαντήστε Κύριε Καβάφη. Είστε υπέρ ή κατά; Έστω απαντήστε μ' ένα ναι ή μ' ένα όχι! χαχα. Ας περιμένουν στην ελάσσονα αράδα η γερασμένες-στρατευμένες...μπρόκες. «Πετάχθηκε ευθύς ένα παιδί ζωηρό, φανατικό για γράμματα, και φώναξε» ..Η Τέχνη μας Εξαπατά! :-) δεν απαντά καθαρά!... ο ηθοποιός που μας γράφει για να μας διασκεδάσει, έχει το νόημα χάσει! :-)




8. Απόφαση λέγεται το ποίημα που μας καρφώνει το πιστόλι στον κρόταφο. Και μπορεί στο παραπάνω θεατρικό το δίλημμα να είναι.....Ελληνιστής ή Ορθόδοξος είσαι κύριε Καβάφη;;..όμως άνετα θα μπορούσε το ''Απαντήστε μ' ένα ναι ή μ' ένα όχι, άσε τα ινδικά και τις φιλοσοφίες, Δεξιά ή Αριστερά, Καπιταλισμός  ή Κομμουνισμός?... να το απευθύνει πειραχτικά ο στρατευμένος Αναγνωστάκης στο Ρασούλη το 1984 και ο στιχουργός να απαντά με το πρώτο κείμενο του Καζαντζάκη που εκφράζει άνετα και τον Ψυχρό Πόλεμο..προσθέτοντας....Καλές οι Ηπά και η Ρωσία μα έχω το Δράμα μου κι Εγώ....στο Ζάππειο ένα Σπερνό....και ο ποιητής θα κλεινε την κουβέντα με πατ, ισοπαλία...δεν έχει τέλος αυτή η παρτίδα...δεν είναι τούτο σύντεκνε εκ μέρους σου Fair Play!...:-)


10.Αν πας πίσω και στα 3 θέματα, όλα διαπλέκουν ή κρύβουν  πίσω τους αμφίσημα στερεότυπα  ή μη διλήμματα......
Ανατολή -Δύση
Συναίσθημα - Ορθολογισμός
Ελιτισμός - Εκλαΐκευση
Νέοι -Γέροι
Απόφαση - Σύνθεση
Επιφάνεια - Βάθος
Αντάρτες - Στρατόπεδα 

....Και στην τελική αυτό που οφείλει κάθε στοχαστής, δεν είναι το εύκολο στα χείλη "Ναι ή Όχι" αλλά η Αιτία να ανθίσει και το Πώς θα φτάσουμε σε λύση :-)



 Υ.Γ.
Από Wikipedia Dilemma


1.to be on the horns of a dilemma


το πιό εκφραστικό από όλα


Κάθομαι στα Κέρατα του Διλήμματος


επίσης


2. between Scylla and Charybdis
3. between a rock and a hard place
4. to have the wolf by the ear
5. to have a tiger by the tail
6. between the devil and the deep blue sea
7. out of the frying pan and into the fire
8. Hobson's choice
9. Sophie's choice
10 Morton's fork
11. Buridan's ass




Μα γιατί να ἐχουν οι Εγγλέζοι
τόσες πολλές εκφράσεις για
το Δίλημμα, μήπως σκέφτονται,
το μυαλό τους αντέχει
περισσότερες σπαζοκεφαλιές από εμάς?

ή μπορεί να έχουμε και εμείς
αλλά βαριόμαστε,
επέχουμε-απέχουμε...να τις
ανθολογήσουμε...ή
και να φτιάξουμε καινούριες? :)

13 σχόλια:

  1. O AΝΘΡΩΠΟΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ.ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΝΑΧΙΚΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΠΟΥ ΝΙΩΘΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΙΔΕΕΣ ΧΩΡΙΣ ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΕΤΕΧΟΥΝ ΕΝΕΡΓΑ.ΣΗΜΕΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΘΕΩΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΙ ΜΕΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΛΛΑ ΕΝΣΤΙΚΤΩΔΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΕΤΑΙ ΦΑΣΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣΕΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 1.Ενστικτωδώς και Συνειδητά...
    ..πάει να γίνει και ο Σχετικισμός
    από Μειονότητα = Political Correct...
    ...ανθρώπινη ρεβάνς..:-)


    2.Στην "Απόλυτη Σύγχρονη Ελλάδα" πάντως νιώθω μεγάλη ανάγκη να δούμε τη μερική αλήθεια του άλλου,
    (να μη σου πω όλων και βραχυκυκλώσουμε :-) έστω του διπλανού μας, πρακτικά το λέω αυτό,
    όχι φιλοσοφικά, για λόγους συνύπαρξης... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΧΩΡΙΣ ΠΟΤΕ ΝΑ ΜΕΤΕΧΟΥΝ ΕΝΕΡΓΑ

    ...Ναι στο Ναι + Ναι στο Όχι ..θα πει=
    ...Πιάσ' στυλ, γραμμή, στην Αποχή!

    :-)

    Οι "Σκετικοί" επέχουν-απέχουν
    ...και απόφαση δεν τρέχουν... :-

    Kalhnyxta φίλε ανώνυμε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. όρα πράμα μαζεμένο :-) εν τω λινκ

    Ο Βρετανός υπήκοος
    από το Λίβερπουλ
    και γεννημένος
    στην Εγγλέζικη Αλεξάνδρεια
    Κωνσταντίνος Καβάφης λέει

    Ναι στον Ελληνισμό και
    Ναι στον Βυζαντινισμό

    Ναι στη Λακωνική Μοναξιά
    και Όχι στον Χαρούμενο Κόσμο


    Όσο μπορείς

    Κι αν δεν µπορείς να κάµεις την ζωή σου όπως την θέλεις, τούτο προσπάθησε τουλάχιστον όσο µπορείς: µην την εξευτελίζεις. µες στην πολλή συνάφεια του κόσµου.

    Μες στες πολλές κινήσεις κι ομιλίες.
    Μην την εξευτελίζεις πηαίνοντάς την,
    γυρίζοντας συχνά κ' εκθέτοντάς την
    στων σχέσεων και των συναναστροφών
    την καθημερινήν ανοησία,
    ως που να γίνει σα μια ξένη φορτική.



    Che fece .... il gran rifiuto

    Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
    που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
    να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
    έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα

    πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του.
    Ο αρνηθείς δεν μετανοιώνει. Αν ρωτιούνταν πάλι,
    όχι θα ξαναέλεγε. Κι όμως τον καταβάλλει
    εκείνο το όχι -- το σωστό -- εις όλην την ζωή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Από το τέλος του δώρου σου

    Γ.Π. Σαββίδης, «Ψύλλοι στ’ άχερα του “Mεγάλου Nαι”» (1973)

    http://www.kavafis.gr/kavafology/articles/content.asp?id=14


    Στα 1930, ο Μπρεχτ είχε γράψει μια σχολικήν όπερα (με μουσική του Κουρτ Βάιλ) που είχε τίτλο Αυτός που λέει ναι. Το λιμπρέτο βασιζόταν σε κάποιο φεουδαρχικό γιαπωνέζικο δράμα. Πρωταγωνιστής είναι ένα παιδί που σε μια σχολικήν εκδρομή αρρωσταίνει και βάζει σε κίνδυνο τους συμμαθητές του. Σύμφωνα με μιαν «αρχαία μεγάλη συνήθεια», ο άρρωστος δέχεται να τον ρίξουν στον γκρεμό, για να γλιτώσουν οι άλλοι.
    Τα παιδιά που έπαιξαν και είδαν την όπερα διαμαρτυρήθηκαν, λέγοντας στον Μπρεχτ πως το δίλημμα ήταν πλαστό. Ταυτόχρονα, το έργο προκάλεσε ενθουσιασμό σε αντιδραστικούς κύκλους του Βερολίνου, οι οποίοι το θεώρησαν υπόδειγμα τάχα χριστιανικής είτε βουδιστικής αρετής ή μάλλον ενσάρκωση του πρωσικού ιδανικού υπακοής, πειθαρχίας και αυτοθυσίας.
    Παρευθύς ο Μπρεχτ έκατσε και ξανάγραψε το λιμπρέτο της όπερας, σύμφωνα με πιο ρεαλιστικά και σύγχρονα δεδομένα, και την τιτλοφόρησε: Αυτός που λέει όχι! Τελειώνω, μεταφράζοντας περικοπές από την απόκριση του παιδιού προς εκείνους που τον πιέζουν να πει «ναι» στην απάνθρωπη και παράλογη «αρχαία μεγάλη συνήθεια», επικαλούμενοι την καταφατική απάντηση που τους είχε δώσει όταν, πριν ξεκινήσουν, τον είχαν ρωτήσει αν συμφωνεί με όλους τους όρους συμμετοχής στην εκδρομή:

    Η απάντηση που έδωσα ήταν ψεύτικη, μα η ερώτησή σας ήταν πιο ψεύτικη. Όποιος λέει Α, δεν είναι υποχρεωμένος να πει Β. Μπορεί και να διαπιστώσει πως το Α ήταν ψεύτικο… Και όσον αφορά την αρχαία μεγάλη συνήθεια, δεν βλέπω δα να έχει καμιά λογική βάση. Μάλλον χρειάζομαι μια νέα μεγάλη συνήθεια, που να την εφαρμόσουμε αμέσως τώρα — εννοώ: την συνήθεια, σε κάθε κατάσταση, να ξανασκεφτόμαστε με νέο τρόπο.

    .................................

    Αυτό που προσπαθώ να πώ στον κυνηγάρικο τίτλο.

    Δες και τις δύο θέσεις και
    προσπάθησε με νέα παιδική ματιά,
    έξω απ' τη συνήθεια,
    να βρεις μια λύση, οποιαδήποτε
    ωφέλιμη, non-zero, win-win λύση ...για τη ζωή τώρα λέμε...

    ...τα θεατρικά έχουν απεριόριστη
    ελευθερία προσαρμογής, αναθεώρησης και διαλόγου :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο Μπρεχτ χρησιμοποιεί μιά γερμανική παροιμία: "Wer A sagt, muß auch B sagen", ΄Οποιος λέει Α, πρέπει να πεί και Β, δηλαδή, αν ξεκινήσεις κάτι, πρέπει να συνεχίσεις, πρέπει να πας παρακάτω, να είσαι συνεπής- γερμανικά πράγματα ;-)- γιά να την ανατρέψει: δεν χρειάζεται να είσαι συνεπής σε κάτι που στην πορεία ανακαλύπτεις ότι από την αρχή ήταν λαθεμένο (προτιμώ αυτή την απόδοση, παρά το "ψεύτικο" τού Σαββίδη)· αλλά να κρίνεις και να επανεκτιμάς. Αυτά στην αρχή τής δεκαετίας τού τριάντα. Αν ο νεαρός ήρωας τού θεατρικού έργου είχε πείσει τότε τούς συνομηλίκους του, δεν θα χρειαζόταν οι επόμενες γενιές τών γερμανών να αυτομαστιγώνονται συλλογικά γιά την άκριτη ανοχή τους σε ένα απάνθρωπο, εγκληματικό καθεστώς.
    Και θα πρόσεξες ασφαλώς πότε έγραψε ο Σ. αυτό το άρθρο (που δεν φαίνεται όμως να δημοσιεύτηκε αμέσως)· ακριβώς ένα χρόνο μετά, ήσαν εντελώς άλλα τα ελληνικά διλήμματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1. Σε εκείνο το σημείο τη Σκοτεινή Ευρωπαϊκή Ορμή δεν την έσωζε κανείς "Μπρεχτ-Ιεροκήρυκας".

    Η Ψυχολογία του Μεσοπολέμου
    είναι κάτι τελείως άγνωστο
    σε μας τους νεότερους.

    ...Αν ο νεαρός ήρωας τού θεατρικού έργου είχε πείσει τότε τούς συνομηλίκους του...
    και απαντά ο Καζαντζάκης στο πρόλογο....
    ...Δεν εμπιστεύεται πια η νεότητα της εποχής μας τις παλιές ξεθωριασμένες αξίες....
    ....Δεν αρκεί η καλυτέρεψη, η αναθεώρηση, η συνέχεια, ο σημερινός άνθρωπος ένιωσε την
    ανάγκη να γίνει συθέμελη ανατροπή, αλλαγή μετώπου, νέα ιεραρχία στις αξίες, νέα ανατίμηση της αρετής...
    ...Χιλιάδες Νέοι, και στα δύο στρατόπεδα, κάθε δεφτερόλεπτο, παίζουν με ένθεη μανία τη Νιότη τους....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 2.Το Ψεύτικο του Σαββίδη..
    ..μάλλον καταλαβαίνω τον
    εκλαϊκευμένο, θολό
    και ψεύτικο
    τρόπο ανάγνωσης του
    Che fece .... il gran rifiuto

    «Εφιστώ προσοχήν εις την λέξιν μερικούς. Σε μερικούς ανθρώπους, όχι σε όλους».
    Με άλλα λόγια: το ποίημά μου δεν είναι γενικής (ούτε καθημερινής) εφαρμογής, αλλά ισχύει μόνο για λίγους ανθρώπους (και για την ημέρα εκείνη που θα κρίνει όλη την υπόλοιπη ζωή τους).


    ...Για αυτό και εγώ αυθαίρετα
    το ερμηνεύω, ως
    "Καβαφική
    Επιλογή Μοναξιάς
    και Άρνηση της Κοινωνικότητας"....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 3.
    ακριβώς ένα χρόνο μετά, ήσαν εντελώς άλλα τα ελληνικά διλήμματα

    Καραμανλής ή Τανκς...
    ...και Ναι ή Όχι στο ΝΑΤΟ...αλλά

    Αυτή σου η παρατήρηση
    μου φερε τον παρακάτω συνειρμό
    στον τίτλο
    «Ψύλλοι στ’ άχερα του “Mεγάλου Nαι”»
    (δε θα μπορούσε να βάλει
    κάτι άλλο;;)
    ...ως ειρωνική μπηχτή του Σαββίδη (παραιτήθηκε
    το 1971) στο
    Δημοψήφισμα του 1973 (Καλοκαίρι)

    Ναι στο σύνταγμα πιστεύω μας να γίνει
    Ναι στο σύνταγμα για ενότητα γαλήνη
    Ναι στο σύνταγμα για μια χρυσή ιστορία
    Ναι στην πρόοδο και στην ευημερία

    Να γεμίσεις μ' ένα ναι! γαλανέ μας ουρανέ
    Γαλανέ μας ουρανέ, να γεμίσεις μ' ένα ναι!
    Ναι! Ναι! Ναι!
    Ναι! Ναι! Ναι!

    Ναι στο σύνταγμα για αγάπη και για ομόνοια
    Ναι στο σύνταγμα για ευτυχισμένα χρόνια
    Ναι στο σύνταγμα για μια Ελλάδα αιώνια
    Ναι στο σύνταγμα για μια Ελλάδα αιώνια

    Να γεμίσεις μ' ένα ναι! γαλανέ μας ουρανέ
    Γαλανέ μας ουρανέ, να γεμίσεις μ' ένα ναι!
    Ναι! Ναι! Ναι!
    Ναι! Ναι! Ναι!


    .................................
    Akou to sto youtube
    υ.γ.
    Ανάλαφρο Ανοιξιάτικο
    Εμβατήριο :-)
    Ψάχνω και τον Συνθέτη,
    μπορεί και ναν γνωστός :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το μείζον δίλημμα τού ελληνισμού στις 20 Ιουλίου 1974 ήταν "πάμε σε πόλεμο με την Τουρκία, με αρχηγούς μας τούς άχρηστους στρατιωτικούς" ή "αφήνουμε την Κύπρο στην μοίρα της, τί να γίνει..."

    Πού το ξετρύπωσες το χουντικό τζινγκλάκι, θα έχω εφιάλτες με διοπτροφόρους γαλονάδες απόψε- μπρρρ :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και κάτι τελευταίο- να μείνει και χώρος γιά κανέναν άλλο να σχολιάσει ;-)
    Αυτό το περί win-win λύσης ελάχιστα το βλέπω να λειτουργεί στις διαπροσωπικές σχέσεις· επειδή αυτό που λογικά είναι το ολοφάνερο συμφέρον τού άλλου, σπάνια συμπίπτει με εκείνο που ο ίδιος νιώθει ως ψυχολογικό του συμφέρον.
    Διόλου δεν βλάπτει βέβαια να προσπαθούμε ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλά το γύρισες στα "Προσωπικά",
    γιατί το νόημα της Ανάρτησης
    και των Σχολίων είναι
    να μπούμε πίσω από την Ψυχολογία
    των Διλημμάτων. :)

    kai afino tin win-win mou Kalhnyxta :)

    θέλω να πω, κερδισμένος
    νιώθω απ' τη συζήτηση. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή